Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 484 ggr
VindensKaningard
0

Vindens Butter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det bara en kille kvar i kullen mellan Diva och (Gt) Ch Algot.

Vindens Butter
Blå zobel manteltecknad, Hane
Butter är en söt och galen liten kille. Han är helt orädd av sig och kommer alltid fram till gallret för att nyfiket hälsa. Sprallig som bara den men älskar en gosstund. Han är en av de största i kullen och riktigt rolig. När jag skulle fotografera honom var kameran inte det minsta intressant utan han skulle minsann upp på fönsterbläcket, dit kan skuttade upp två gånger. Dagarna spenderar han oftast i höhäcken där han glatt spejjar ut på balkongen.

Vindens Kloker Svart manteltecknad, Hane *Tingad*
Vindens Trötter,Viltgrå manteltecknad, Hona *Tingad*
Vindens Glader, Blå/Gul japantecknad, Hane *Tingad*
Vindens Blyger, Zobel/Svart japantecknad, Hona *Tingad*
Vindens Toker, Zobel/svart japanmanteltecknad, Hane *Tingad*
Vindens Prosit, Svart/Gul japantecknad, Hona *Stannar*

Foto på pappa Algot
http://i171.photobucket.com/albums/u316/obeskrivbar/enalgot.jpg

Hästängens (Great) Champion Tirant "Algot"
E: Roletts Dagdröm "Dagis" U: Alltimes Through Heavens Eyes "Shaz"
Algot är elit i rak och krok med 2 cert i rak samt 1 inne för godkännade och championat i krokbana med 3 cert samt ett 4e inne för godkännande. Algot har flugit upp i klasserna och hoppar stort och fint med en kapacitet som aldrig verkar ta slut. Algot bor för tillfället på foder här och har då fått testa höjd med mig i snöret, hoppade 70cm i första försöket. På vår första start tillsammans sen han flyttade hit passade vi även på att ta det efterlängtade certet till great-titeln (om det blir godkänt). Det här är en kanin som är hinderklok till tusen och kammar hem placeringar på löpande band.
Meriter
Klubbmästare Stkh 2008 i krokig bana
1:a Stockholm runt 2007
1a Åsas Marathontrofé 2007
2:a Nordanscupen 2008
6:a Åsas Marathontrofé 2008
2:a Rak KM 2007 Stkh
2:a Pisacupen 2006
2:a Poängsamlarligan 2006
Champion i krokig bana 2007

Foto på mamma Diva
http://i171.photobucket.com/albums/u316/obeskrivbar/Divaannonsbild.jpg

Happy Little Surprise "Diva"
E: Sheldon "Shelle" U: Ritzzo "Råttan"
Diva är min ögonsten här hemma, mitt allt. Hon har klättrat upp i klasserna i ett rasande tempo för att vara elit i samtliga SM-grenar strax efter sin ettårsdag. Diva är sparsamt tävlad i år då jag försökt få henne dräktig sen januari men de lilla hon tävlat i eliten har hon tagit sig flera fina placeringar. Diva är snabb och självsäker och har kapacitet i överflöd. Svingat sig över 75cm/180cm på tävling och 80cm/220cm med lätthet på hemmaplan.
Meriter
1:a Luciahoppet 2007
7:a Femomess VPR 2007
Innehavare av delat klubbrekord 75cm

Priset landar på 550:- och Butter säljs tillsammans med sedvanliga papper, övergångsfoder, tävlingsbok och inregistrerad i SKHRF. CD-skiva med bilder från uppväxten kan fås om så önskas.

Leverans går att ordna till Dala Expo och han är leveransklar den 20 Augusti.

Välkommen att höra av dig med frågor eller ditt intresse till happylittlesuprise@hotmail.com. Mer info och bilder kommer inom kort dyka upp på hemsidan http://www.freewebs.com/vindenskaniner
Varma kramar Elina & Gunilla

VindensKaningard
0

Tingad!

[Niike]
0

Ska jag låsa tråden?