Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 823 ggr
Kawaiih
0

skydda botten?

Jag och pappa ska bygga en ny bur, och jag undrar hur vi ska göra för att skydda botten så den inte blir äcklig och börjar lukta?
Har läst om kallasfalt men när jag kollade så stog det att de va för betong och murytor(?).
Behöver verkligen hjälp. Vad är de mest effektiva sättet att holla botten fräsh och vilket sett som är billigast. Svara gärna på dom två frågorna ^^,
(Jag vill ha hållbart men de är pappa som betalar och han är nog inte så villig att betala så mycket)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Elina.
0

Kallasfalt är ju nog ett mycket bra alternativ. Annars går det ju förstås också att köpa bottenmaterialet av ett material som inte suger åt sig fukt så lätt, sedan måla och lacka bottnen. Du kan ju också ställa in tex en hörntoalett i buren ifall kaninen är rumsren.

Kawaiih
0

#1Hon är bara några veckor och har inte hunnit bli rumsren änn. eller jo. hon har en bajshög mitt i buren som jag tar den varje dag X) men jag kan ju inte ha toalådan mitt i buren xD

Kallasfalt har jag funderat mycket på men hur lång tid tar det för den och torka?

Hanna, 22år, Uppsala

[Niike]
0

Jag målade golvet i mina burar med vanlig svart målarfärg. Funkar super, hittills :)

Kawaiih
0

#3 hur länge har du hafft det så? ^^,

Hanna, 22år, Uppsala

[Niike]
0

#4 Bra fråga ^^ Men inte så länge. Målade det nu i sommar, kanske haft det så i en månad.

Kawaiih
0

#5 okej, men har du testat kallasfalt nån gång?

Hanna, 22år, Uppsala

[Niike]
0

#6 Nej. Det tar längre tid att torka. Färgen tog ca 1-2 dagar att bli helt torr.

Memsan
0

Jag ska använda kallasfalt i mina nya burar, hoppas att det blir bra!

Kawaiih
0

#7 okej ^^,

#8 okej, ^^,

Hanna, 22år, Uppsala

aliciia
0

badrummsmatta kan man ha :)

Zvintos
0

#10: Så länge man inte har en väldigt bitgalen kanin dvs. =P
Pelle har totalförstört mattan, det är typ bara smul kvar. =P

Thumper-KG
0

#0: Måla med Linolja och terpentin, en 70/30 blandning 2 ggr, så bör det skydda super…men ded får nog göras om varje år om det är en "utebur".