Längdhoppning?
Är det någon somm vill berätta för mig hur man tränar på längdhoppning? Har ingen aning om hur man gör..
Mina kaniner hoppar inte längd, jag undrar ockås hur man tränar, när man ser kaninen tävla i längd hoppar de oftast mkt låga men låånga hinder, mina kaniner bara skuttar över rakt på hindret ;S
Är det lättare att träna som #1 visar då? Med högre hinder.
Varför ska man hoppa högre hinder? När man tävlar längd är hindrerna ganska låga, så jag tycker att om man tränar längd så kan man ha ungefär samma höjd :)
// Cissi (ciss)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
#4 Jag menade inte att man ska hoppa med högre hinder än vad man brukar, utan bara lite högre så de verkligen hoppar och inte går över (som mina) för mina hoppar inte över när det är lågt och då kanske jag behöver ha 15-25cm högt.

Längd tävlar man lågt. Jag hittade en bild på SKHRFs hemsida. Gå in på www.skhrf.com, tryck sedan på för medlemmar, sedan på meriter och tryck sen på Hoppreckord. Där finns en bild på kaninen som har världsreckordet i längdhoppning..
Jag tävlar inte i längd men ett sätt att träna är ju att ställa upp flera hinder efter varandra (men inte för höga).
så jag bara säger man kan träna längd