hjälp!
har skrivit en liknande tråd förut,om att min kanin flora är aggresiv / arg. Men nu har det blivit värre.Det blir värre och värre för varje dag. Jag kan inte förstå vad det är.. om man närmar sig henne med handen eller nåt har hon börjat få nå slags utbrott. ibland kan hon skjuta fram tassarna och pressa bort mig argt. eller så kan hon skaka på huvudet och hoppa rakt mot mig. om man är i hennes utebur och försöker ta upp henne hoppar hon upp mot ansiktet och blottar baktasssen. OSV.. Jag blir väldigt ledsen varje gång hon gör såhär.. jag försöker verkligen få henne tam, jag är ute vid buren 3-4 timmar per dag.. räcker inte det ? Förut hade hon en kompis och då var hon bara lite lite skygg . men hon var verkligen kärvänlig då, ville vara nära hela tiden. Kompisen har dött, och hon kanske saknar henne? kan kaniner göra så? hon är ett år.. har funderat på att sälja henne så att hon kanske kan få en kompis nånstans och må bättre. igår så fick hon ett utbrott nät jag skulle ta ut henne, och då rullade en tår utför min kind:( Snälla, nån där ute måste väl veta vad man kan göra?..
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

jo..
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Då hon bor ensam i buren nu, så betraktar hon den som sitt revir…och alla som kommer nära är inkräcktare !
skaffa en ny kompis till henne och flytta buren, eller minska på hennes revir till vanlig inneburs storlek…hon kommer att förstå vinken..

Ja, men om man stänger in henne i inne buren så att hon inte får tillgång till utebur så blir hon ännu argare , ska jag bara låta henne vara då ?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Japp, det är du som är "the Boss"…

Men det värsta är att jag nästan har börjat bli rädd för henne när hon gör sånna utfall, jag vet inte.. ska jag stå kvar i öppningen till buren och låta henne göra utfall ? hon känner väl kanske när jag är rädd och tar tilllfället i akt. nån som har ett bra tis på hur jag ska reagera när hon attackerar mig?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
säg i från skarpen, tex säg nej högt men bestämt (inte skrika) kanske klappa i händerna eller gör nåt annat ljud…
tonåren ?

7, ja, kan försöka ;)
8, kanske. men är dom verkligen så aggresiva då?
tänker gå ut till henne och kanske lyfta henne, behöver flera tips? som man kan göra med henne, övningar kanske?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#9 kanske kan ha en sele på henne så du har ett bra grepp om hon krånglar i famnen?
Jag klappar alla mina djur från öronen ner över ögonen, på nosen å så upp igen, men bits hon så kommer hon ju garanterat bita dig om det gör detta :/

Puttar
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Putt.-
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Tror ni att hon kanske blir lugnare om jag har henne inne i kanske 2 dygn? så att hon kan vara med mig hela tiden typ.. ?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Är det bara när du ska lyfta upp henne hon blir aggressiv?

14, nej, hela tiden, när man närmar sig henne . när man håller i henn eär hon oftast förstelnad och rädd, och sitter stilla.
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Jag hade en dvärgvädur som var så förut, hon var värre än det låter, hon var verkligen otroligt aggrassiv, fick lov att avliva henne. hon blev bara 2½ :/
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

jag tror på revir känsla hadde en som var likadan förut hon attackera allt och alla var sten tuff! vad man en gjorde, så gjorde hon utfall hon var på väg att bita min systers kompis förut.. missa precis som tur va.. men hon var hur go som hälst när man lyfte upp henne men när hon va på marken så va hon inte rolig att handskas me.. men allt va revir det märktes..
Prova ta henne till en okänd plats och se om hon reagerar likadant.. Min vart som en annan kanin när hon kom till skogen..

16, vad tråkigt..:(
17, oj, det låter precis som min Flora!, men mär du kom hem från skogen igen, vart hon inte lika dan då?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

åh! nu är jag riktigt arg på min kanin. hon har ALDRIG bitit en människa, men idag bet hon mig! Jag satt på golvet med henne i knät, och då helt plötsligt bara bet hon mig i armen genom tröjan och allt..jag trodde att hon höll på att bli bättre , för jag minskade buren och hon blev lite lugnare då #__#
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Min ena kanin var jätte agresiv och hoppade på en och bet men nu är han en ängel med hård träning :) Han går nu ihop med en kanin :) kan berätta hur jag gjorde men lättare via msn om du har det?

#20, jag PM ar dig :)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

hm, men vad gör man då.. ska hon avlivas? ¨:(
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
jag tror det är tonåren :) så det kommer ( oftast) gå över
i vilken ålder kommer dom i tonåren?

olika för olika raser. små raser (hermelin osv) blir könsmogna tidigare, större raser(vädurar osv) blir det lite senare. runt 1 år skulle jag tro, rätta mej om jag har fel! :O)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Okey, hoppas inte min tös får såna problem vid tonåren XP
Hur länge kan det hålla på?

tja, vet faktiskt inte helt, nån annan som vet ?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp