Honkanin + bur sökes
Vi har en liten Tan-hane (det är vår första kanin) och funderar på att skaffa en kompis till honom, gärna med bur. Det vore bra om den är lätthanterlig och lugn, då vi har barn. Vi bor i Halland.
En bekant till mig har 3 honor som skänks bort, en lejonhuvad, en större (som skulle passa till tan) och hon är korning, uppfödd hos mig och min syster, dvärgvädur/dvv fuchs/-- en annan ras, iaf. lite grovare. Och en teddy dvärgvädur.
De är 3 år, teddyn är 2.
Dock utan bur, efter som dom bor långt upp i Dalarna blir det svårt med bur. Men kaninerna kan kanske fås till Göteborg.
finns det bilder?
var i halland bor du ( lite ot menmen )
Lite utanför Halmstad
Jag har en dvvkorsnings hona på 2år. Bur kan följa med. Finns en tråd om henne på här på KIF :) "Kanin Säljes" heter den. Om du söker på Ping Pong kommer den upp.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jag har en svart wiener flicka tillsalu. Men förståss så är hon för tillfället ganska rädd av sig och inte så mycket hanterad ( ingenting med andra ord ) Så hon är ju förståss litte o jobba med. Men när man tar upp henne o har henne i famnen så är hon jätte mysig nu, har haft henne i 3 veckor och ser redan stoooor skilnad i hennes betende. Men mina kusiner bor också i halland ( utanför laholm ) så i detta fallet är transport jätte lätt o fixa.
har ev en innebur som kan säljas med henne om det är i behov.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#2 Ja, www.freewebs.com/anglagardenskaniner
De är brun sobel siames (blandisen), lejonhuvade är svart/vit japan och teddyn är madagaskar.
7#. Liite långt att köra
5#: Skrev du inte att hon nog skulle passa bäst som ensamkanin? Vad är det för någon bur?
puff
#9; Hon skulle nog passa med sällskap också, hon bodde med sin syster förut, och det gick bra. Men hon är väldigt låg i rang och hennes syster väldigt dominant så hon låg mest i ett hörn, och fick alltid äta sist. Men hon har blivit mycket bättre nu, hon rymmde för någon vecka sedan, och vart borta i ca 1 vecka. Nu har jag jobbat som ett djur me dhenne och det är skillnad på henne! En kompis skulle kunna hjälpa till på traven tror jag. Men hon är nog en sån kanin som antingen ska bo med en kompis, eller bo ensam i bur och då också vara den enda kaninen. För hon blir lätt avundsjuk på kaniner hon inte känner.
Buren behöver renoveras, nya plankor på ena kortsidan, och något tak, tex. pressening eller något. Den är ca 110*65*65cm kanske. Utan ben då.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
puff
ingen annan. Spelar ingen roll om det är en unge eller vuxen, bara den är lätthanterlig och gärna van vid barn.

heej vi har små kaninungar och det är hoppkaniner. Och dom är leveransklara den 9 aug. kan ordnas transport dit . Det är 7 st ungar och tre tingade. läs mer om dom på sidan under.
Mamman och pappan är båda två hoppkaniner och hoppar bra i klasserna papan är i svår och mamman är i lätt men har mkt bra avkommer. Och jag har inte än tävlat henne så mkt än .
Är de lugna och lätta att handskas med?