Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 501 ggr
Jenny-NN
0

Sätta ihop...

Hej! Jag ska sätta ihop min hane och hona. Och då satte jag in honan till hanen och då började de para sig med varandra (hanen e kastrerad) Kommer de fortsätta hålla på så där eller kommer det tröttna? Det har träffats innan och det syns inte några tecken på aggression. Tacksam för svar:)

Tina-lin
0

Var det länge sedan du kastrerade din hane? En del hanar kan ha kvar parningsbeteendet en stund efter, även de som varit det länge och får in en hona till sig. Men om några dagar kommer de antagligen ha slutat!

Lycka till :)

Jenny-NN
0

1# Okej, tack:)

Veero
0

dom tröttnar senare det gjorde iaf mina.

När jag släppte ihop min kastrerade hane med honan (honan blev insläppt till hanen) så parade sig han med henne men han slutade snabbt och så börjar honan para sig med han och det gör hon än, fast inte ofta. Dom har bott ihop i 3 år :)

Jenny-NN
0

Har någon nåttt svar på det här??:

Mina två kaniner har stått i burar brevid varandra och ingen aggerission  har setts. I dag satte vi ihop dem igen för att de ska vänja sig vid varandra (honan till hanen) först hände ingenting, vilket var bra. Sen började hanen para sig med honan, och efter en stund parade sig honan med hanen, sen rök dem ihop och det flög pälsbitar överallt!!!! Vad kan ha hänt? Vill så gärna att dem ska bo tillsammans, inte att de skadar varandra… Hjälp!!!!

repekka94
0

då gillar dom inte varann eller så är båda lite högt upp i rang och då vill båda bestämma

Jenny-NN
0

5# Så då går det inte att sätta ihop dem???Gråter

Tina-lin
0

#4 Hur stor bur har du?

Det är svårt att föra ihop två kaniner, bäst är om den ena är en unge. Låt de sitta i särade burar intill varandra ett tag till och testa att sammanföra dem i en stor Hage, ute eller inne, på mark där ingen av dem varit förut. Ryker de ihop igen så kommer det antagligen inte att gå att sätta ihop dem, båda är kanske för revirtänkande :( Det finns en del som låter dem "göra upp" men det är inte att rekomendera då det kan bli en hel del köttskador när två kaniner bråkar…

Lycka till!

Jenny-NN
0

#4 har en bur som är 2x2x3m men förökte sammanföra dem i en hage