En andra kanin?
Nu på sistone har jag verkligen suktat efter att få ännu en kanin. Så för en stund sedan frågade jag mamma för nittonde gången, självklart sa hon nej. Men då fortsatte jag, det hade ju gått så bra med McDreamy (flisan93´s kanin som jag tog hand om i några dar) och så.
Jag sa även att jag kunde betala allt, bur, transport-bur, foder osv. Hon undrade om jag verkligen ville lägga alla mina pengar på sånt. Det ville jag. Vill jag, menar jag.
Sedan sa hon att Oboy (min nuvarande kanin) ju säkert kommer bli försummad och så - men det är klart han inte kommer bli!
Så resultatet blev att vi inte sa något mer, men det kändes nära nu, jättenära verkligen att jag kommer få en till.
Jag behövde bara skriva av mig, och jag vet att jag inte ska ta ut min glädje i förväg eftersom inget är bestämt - men jag är så glad!
Håller tummarna för att du får tillåtelse :D

#1: Tack :) (L)
Jag håller också tummarna för att du får tillåtelse :) om du isåfall ska köpa en till kanin vad blir det för ras? :D

#3: Jag vet inte riktigt, det blir förmodligen en till dvärgvädur. Funderade först på någon teddy eller så, men det blir ju desto mer jobb då man ska borsta och sånt där. Det blir förmodligen en hona, eftersom Oboy är kastrerad…
Men jag vet inte. Ni får gärna ge tips? på någon bra ras eller om ni tycker något annat!
#4: jag tror nog också att teddydvv behöver mycket pälsvård. Dvärgvädur är en otroligt härlig ras! :) själv har jag en honkanin som är korsning mellan dvv och lejonhuvad :D