Teddyvädur sökes!
I höst skulle Myran ha parats med en hane vid namn Oboy, men det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, eller, jag försöker fortfarande lösa det, men jag tänkte att det vore nog äst att ha lite att välja på :)
Temperamentet är ytterst viktigt. Han ska vara lugn och social. Efter temperamentet kommer pälsen. Jag vill gärna att han ska ha riktigt tät och fin päls, lättskött! Också färgen. Det spelar ingen större roll, men om han är havanna eller bär på havanna är det perfekt! Får vara tecknad.
Myran själv är, ja hon är svår att beskriva med ord, haha. Men hon är ganska bestämd, extremt social och charmig. Alltid hungrig och alltid på jakt efter något ätbart. Pigg för att vara teddyvädur, men ganska seg och "korkad" ;) Havanna född 24/5 2007 kanske jag ska tillägga. Har haft 1 tidigare kull.
PM:a eller mejla frihetenskaniner@hotmail.com :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Hoppas att du hittar det du söker efter:D
#4 Det är min lilla Åsgränden's Eskil :) Han är urfin! Fast han är släkt med Myran, de är kusiner :) Fast det gör ju inget, blir ju bara lite linjeavel :)
#5 Ja, Eskil ;D Han vill jag gärna låna, vad synd att de är släkt ;/
#6 Han har blivit så fin och är tydligen så underbart kelig :) *stolt* Han bär på havanna också då hans pappas syster gav en havanna kull med min Cedro (resultat Myran och Pakk bla.) Men han bär ju på massor med wienertecknat och det är ju inte det ultimata om man som Matilda vill "renavla".
#7 Jag kommer iaf. maila dig när det börjar bli dags nästa år :D
Matilds, svart/gul japan teddy hane finns ju om du är intresserad av det, i Rättvik somsagt.
#8 Mer info .. ? Är ganska kräsen ^^
#9 Jo jag vet inte alls mkt om den mer än att den heter Baloo, svart/gul japan (har jag för mig) och har bott hos Granmor, kanske kan fråga hon då?
När i höst ska du para Myran? :)
#10 Okej, nja jag vet inte riktigt om japan är min färg ..
#11 Augusti/September.
#8 Hahaha jag är uppfödaren till Eskil inte hans ägare :P Men alla mina ungar känns alltid som "mina" fast de flyttat :) Så du får vända dig till Monica :)
#10 Ja just det, han är ju jättefin Baloo. Tror inte han bär på wienertecknat heller! Om jag inte minns fel, bäst att höra med Maja!
Hoppas du hittar en bra hane. Ska övertala pappa imon att få ställa mig i kö på listan x'D (putt)

Vet att mia har en vit rödögd ( Albino ) hane om det är inreserat :P sen om den lånas ut till alvel eller så vetjag inte riktigt :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Spelar det någon roll vilken ögonfärg det är på hanen? :)
#16 Helst bruna, eftersom jag inte vill avla wiener.
#18 Nej .. Men tack ändå ;)
*putt*

#10 Baloo är väldigt blå ;) Peking teddydvv, jätte trevlig hane.
*putt*
#21 Ojsan XD *Jag tror hela tiden han är japan* För jag såg en kull från han och då var det blåa och japan men så tänkte inte jag på blå (A) *Sorry* hehe och du har förut sagt att han var blå, men har glömt.