Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1289 ggr
Boxpaw
0

Brunstig?! :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Min lilla Selma blöder "mellan benen" ( kallas? ) och vi tror att hon brunstar.. Hon har inte blött där förut och vi har ägt henne i två veckor. När vi köpte henne, på djuraffär, så sa dom att hon var 3 ½ månader gammal. Men min lillasyster har läst att dom blir könsmogna mellan 5 - 7 månader.. Blir dom det då?

Blodet är orange färgat, ska det i såfall vara det?

Hon är ju, enligt affären, 4 månader gammal nu, kan dom bli könsmogna då? Hon var även ganska stor när vi köpte henne.. Fast hon är en lejonhuvad dvärgvädur. Men på affären sa dom att hon var en dvärgvädur. Jag fattar inte hur dom kan tro det när hon har "lejonman"…

Men iallafall,  någon som vet om hon brunstar, och om vi kanske blivit lurade på ålder?  Svara jätte snälla :)

*Kolla bilden på henne* - Är hon lejonhuvad dvärgvädur?

[Wera]
0

Det är nog inte blod, hon kissar orange för hon t.ex. kanske ätit maskros blad? Då blir det så. Kaniner blöder nog inte där nere, det kan hända att man ser blod när de fött ungar bara.

Clariiz
0

Om hon blöder kan det vara livmodercancer (rätta mig om jag har fel.).
Det är inte bara kiss ni ser då? Kaninen kan få rött/orngefärgat kiss av att tex. maskrosblad och morötter.

Jag tycker hon ser ut som en korsning mellan Dvv och Lejonhuvad. Det är också det vanligaste man ser i djuraffärer.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Wera]
0

Hon är nog en lejonhuvad dvärgvädur (har en själv). :D

Tina-lin
0

Som alla andra redan sagt så blöder aldrig en hona som vi människor gör. Är det riktigt blod är det tecken på livmodercancer. Men vanligast är att det är missfärgat kiss.

Man vet aldrig säkert vad det är för ras man får om man köper av djuraffär, de kan ha massor med raser i sig som inte "syns". Så en blandras är hon helt enkelt :)

Boxpaw
0

Hon har ätit ganska mkt maskros blad idag.. x'3

Zvintos
0

#5: Då är det maskrosbladen som färgar kisset. =)
Helt ofarligt. ^^

Boxpaw
0

#3 Okej :D

#6 Puh, jag var lite orolig där :D Nu nä jag tänker efter så kissade hon på en handuk, och det var extra mörkt :P

Ttack så mkt alla :D<3

Boxpaw
0

*Tack * Jag stavade lite fel..  :'D