Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 747 ggr
hulda33
0

Döda kanin ungar:(

Under natten till i dag fick våran kanin bebisar, tyvärr var det två döda:( Har förstått att det kan bli så för först föderskor. Men nu undrar vi hur länge det kan ta för kaninen våran att få ut alla bebisar, kommer dom på en gång eller kan det dröjja länge mellan bebisarna. Hon verkar så stressad och orolig nu. Kan det vara någon kanin unge kvar, som ska ut?? Har kollat in henne och vad jag kan se så mår hon bra förrutom stressen då. Hon har även blivit betydligt tunnare i kroppen sen hon fick dom två död födda!

thexclub
1

det kan ibland ta mer än en dagför en hona att föda ungar. Du kan försöka känna på magen ifall du känner någon "klump".

Hur länge har hon gått dräktig? Det är inte bra för en hona att gå runt med ungar i magen för länge, och oftast är de döda om honan gått dräktig för länge.

the vanity, it becomes insanity

hulda33
0

Tack för svaret:) hon hade gått dräktig i 29 dar då hon fick dom död födda. Finns det ingen risk att jag skärrar upp henne ännu mera om jag går och känner på hennes mage??? Hon har varit väldigt rädd om den under dräktigheten.

thexclub
0

jag har inte särskilt bra erfarenhet av sånthär, bara så du vet ;P

Är hon väldigt rädd för dig? kan du klappa henne?

hulda33
0

Jag tackar för all hjälp jag kan få:) Ja jag kan klappa henne, men jag får inte tag i hon så jag kan hålla i henne. Det vill hon absolut inte. Ska jag låta henne vara i fred i fall det är fler ungar på G eller ska jag försöka få tag i henne och känna på mage???? Vet varken ut eller in, för om det är fler ungar på väg så kanske det inte är så bra att stressa henne.

thexclub
0

Hur gammal är hon?

Kan ju hända att ungen/ungarna (om det finns några kvar i magen) kommer inatt. Fast om hon inte är så fet kanske hon inte alls har några ungar kvar utan bara är lite uppriven..