Ovanlig kanin sökes!
Jag är lite ute efter en kaninunge (hona) här e nåra av raserna som skulle passa:
- blandning av dvv+lejon lr lejonhuvad dvärgvädur helst lite anorlunda färg lr mantel färgad)
- dvv fushs (vit,viltgul lr nån annan anorlunda färg)
- dvv matel färgad lr viltgul/viltgul mantel
Ungen ska såklart inte bara va söt utan oxå komma från fina föräldrar.den ska va social,orädd o gosig.(ni kan oxå rekomendera uppfödare)
Tack för era svar! ^^
Vet iaf att Skanörs kaniner föder upp dvv fuchs:)
Det finns ju kaniner som är blandning mellan dvärgvädur och lejonhuvad men sen finns det ju även en godkänd ras som heter lejonhuvad dvärgvädur. Tror de ser ut som en dvv fast med man då (och kanske kjol?). Men det är blandning mellan lejonhuvad och dvärgvädur du vill ha? :)
#2 haha har inte tänkt på d,men båda två antar ja XD(har ändrat nu)
Jag har en kull nu, pappan är renrasig Lejonhuvad. Mamman är dvvkorsning. Tjuvparning.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jag har ju fått en kull med dvv dvv fuch . föddes häromdagen.
Om du orkar vänta får jag en kull, nästa år (!), pappan är jätte fin lejonhuvad brun zobel white (min visnings bild), mamman är madagaskar/japan teddy dvv (det kommer bli både teddysar och med elr utan man).
Jo så får jag en kull som är vanlig dvv (vit blåögd) som är pappa och mamman är svart wiener tecknad teddy dvv (då kommer det nog komma med och utan man och ev. teddysar).
jag har bara en hane kvar lejonhuvade,hermelin
#5 har vart på deras hemsida,tycker färgen är lite för "vanlig"=P men söta e dom
#6 jasså?=)vilken färg?
#9 nej tack,e inte ute efter sån kombination=)
#12 tack jätte söta kaniner har dom,men e inte riktigt ute efter den färgen tuvärr=)

Kolla in på tråden det är på G, där finns bilder..

det finns en tjej i kinna som föder upp Mina lejon . Alltså något helt nytt som ingen annan har. jag tror också att de är blåögda,

#15: Menar du mini lejon? Det finns ingen ras som heter mini lejon, det är bara små lejonhuvade helt enkelt ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
det finns ingen mini lejon om kaniner finns bara lejonhvade,hermeliner och lejonhuvade kaniner finns ingen ras som heter lejon

#17: Vad menar du med lejonhuvade hermeliner? Det finns ingen ras som heter lejonhuvad hermelin? I så fall är kaninen en korsning, hermelin + lejon. Det finns lejonhuvad kanin och lejonhuvad dvärgvädur.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#19 det är korsningar.
- Mvh Emma
#14 söta dom ser ut!kul o se hur dom kommer se ut när dom blir större,blev förtjust i den ljusa =)
mina kaniner?
#23(nej syfta inte på dina) men dom ser fin ut oxå^^

Ja visst e dom söta.
#25 japp=)
Är du inte intresserade av mina kullar jag skrev om (A) (Bara vill få svar) för du har svarat på allas (?) men inte mina ;S ?
#27 d e mer att ja inte orkar vänta 1 år,har andra planer då ^^ men fina kaniner du har
#28 jo XP Det är länge tills dess men men .. ^^
Är nu lite mer intresserd av Teddydvärgvädurarlr Dvv fushs i ljusare färger,kan va matelfärgade oxå.
Planerar att köpa i aug-okt,MEN kan tänka mej köpa denna månaden om ja hittar den rätta kaninen!
(skicka gärna in bilder lr hemsidor så d blir lättare för mej) ^^'
Tack för era svar!