Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1024 ggr
Katti
0

Teddydvärgvädurar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I årets kullar har flera ungar fått s k teddylöwen-päls. De är alltså långhåriga på hela kroppen. Jag vill att de som köper dessa kaniner ska vara fullt på det klara med att de inte klarar sin pälsvård själva. De behöver regelbunden borstning/kamning och/eller klippning var tredje månad (om man klipper behöver de inte mycket pälsvård däremellan).

Jobbet är inte speciellt betungande, men glömmer man så får det svåra konsekvenser för kaninerna, så det får bara inte hända…

Ungarna är svarta, vita blåögda och wienertecknade, samt en madagaskar wienertecknad. På ett par syns ingen wienerteckning, men jag garanterar inte att anlaget inte finns där! För aktuell information och bilder på alla som är till salu gå in på www.skullebo.se/kaninertillsalu.html
Sidan uppdateras dagligen!

De flesta kommer att ha öronen neråt som vuxna, men det finns en gnutta löwen i dem vilket kan komma att synas på öronställningen på några av dem.

Alla ungar är bettfelskontrollerade och jag lämnar garanti avseende bettet. Mat som de är vana vid medföljer liksom ett omfattande skötselråd. Hjälp om det skulle behövas även efter köpet är en självklarhet!

Jag säljer även "vanliga" dvärgvädurslöwen samt en och annan korthårig dvärgvädur. Dessa har separata annonser.

Jag säljer också kraftfoder passande kaniner och marsvin, hö (ekologiskt av topp-kvalité!), halm och kutterspån. Säljs även till den som inte köper sin kanin av mig!

Då jag är ombud för Agria djurförsäkring tecknar jag gärna en försäkring på din kanin i samband med leveransen (och även andra djur så klart!).

En kaninunge kostar mellan 100:- och 400:-, priser på alla finns på hemsidan.

Mycket mer information och bilder finns på hemsidan www.skullebo.se

Vi finns strax söder om Linköping. Kan levereras till Gotland och Oskarshamn via Vimmerby - Högsby flera gånger under sommaren bl a imorgon 5/7! Helgen vecka 32 till Rimbo via Norrköping - Nyköping - Södertälje och Stockholm. Leverans även till andra platser kan vara möjligt - maila eller ring och fråga! 

Både mailadress och telefonnummer finns på hemsidan!

teddykaniner
0

putt

Med vänlig hälsning,
Jenny

amela87
0

awwww va den vita va fin=)