Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 457 ggr
EmilAlma
0

2 hanar i samma bur

CoolKan 2 hanar vara i samma bur ? ps,om dom inte känner varann, ds eller måste de vara en hona o en hane ??

Starfall
0

Hanar kan inte vara i samma bur. Vet inte hur det är med kastrerade, men okastrerade hanar i samma bur kan skada varandra svårt och någon kan till och med dö.

2 honor KAN fungera bra, dock är det ingen garanti. Bäst är det med en hona och en hane, men hanen ska vara kastrerad. Men det är så klart heller ingen garanti att en hane + hona går bra ihop. Man får helt enkelt testa, men var beredd att gripa in om det blir problem.

Kramar/Carro

Zvintos
0

2 okastrerade hanar är ganska dömt att misslyckas.
Det leder med största sannorlikhet till slagsmål, om man har otur till döden!
Skulle aldrig chansa.
2 kastrerade skulle jag heller inte tordas chansa på.

Bästa kombinationen, som jag har erfarenhet av, är kastrerad hane+hona.
Okastrerad hane+okastrerad hona, vet ju alla vad det blir.

Glader
0

Tänk på tydligare rubriker nästa gång :)

matilds
0

Ändrade rubriken så att man lättare kan se vad det handlar om :)

Medarbetare

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

pottsorken83
0

Jag har mina två hanar ihop, och det funkar utmärkt! :D

Är nog lite vad det är för individer med.

[chriistina]
0

Jag skulle aldrig våga ha två hanar. De är en för stor chansning.
Men vet en kompis som haft det och lyckas. Men det är bara dumt och chansa tycker jag.

Perso
0

Det tror jag inte! De kan börja slåss!! :P

Tarkie
0

#7 Du.. När jag var yngre, så hade min syster två kaniner (två hanar) Först bodde de isär men sen fick de träffas i 1-2 veckor igenom burarna. Sen fick ena springa löst när den andra satt inne i buren i cirka 1-2 veckor. Efter cirka 1 månad så släppte vi ihop de och dom blev bästisar!, de bodde ihop i hela 6 år!

Teek
0

När jag var liten hade vi två hanar tillsammans, vi visste inte bättre. De var syskon och hade alltid varit tillsammans och de var riktiga vänner. Inget bråk alls. Men skulle aldrig chansa och ha två hanar tillsammans nu. Det är nog väldigt sälsynt att det fungerar.

Tina-lin
0

Visst finns det historier om hanar som gått tillsammans utan att bråka, lika som det finns historer om personer som röker hela livet men aldrig råkar ut för cancer. Men risken att något ska hända är stor och antagligen är det för hemskt att berätta om när det gått fel…

En person ringde mig för några veckor sedan för att veta hur hon skulle få sina kaniner sluta bråka…Hon hade två hanar tillsammans och det hade gått så långt att den ena bitit av den andras pungkulor, han låg nu inne hos veterinären för att bli sydd. Hon undrade hur hon skulle göra när hon satte ihop dem igen!

Det slutade med att hon skaffade två burar…Och hon hade tur att den ena överlevde trots de omfattande skadorna…