Vad är stamtavla?
Jag undrar vad en stamtavla är kan någon förklara så att typ vem som helst fattar? ^^
Kramar / Julia (=
stamtavla är en när kaninen är född ,mamma ,pappa heter mormor morfar , alt i skläkten heter m,m, det står i ett pepper när man köper kaninen av en bra uppfödare är det renrasiga med stamtavla kaniner kaninungar säljs med hästamningbevis vad kaninen kostar viken kön kaninen är hur bra kaninen är bra på hoppning eller utstälnings kanin av mina kaniner har ingen sån stamtavla
Vad jag vet så utgår man från en förfader och följer alla dens ättlingar fram till nutid. Man ska alltid sträva efter att ha en så fullständig stamtavla som möjligt om man vil avla på kaniner, men der går även om det inte är en fullständig; men då ska det inte vara mer än ett par luckor som ''fattas''.
Det stårt.ex. all dens bakgrund, pappan, mamman, mormor, morfar, farfar, farmor och deras resultat i utställningarna, vad för färger de har, vilka som fött upp dom, hur många syskon kaninen har, uppfödare och sådant.
det är det på utstälning för kaniner mera
Men asså jag köpte min i en djuraffär och där fick alla mina kompisar som köpt där dom fick ett typ kvitto där det stod typ allt sånt men jag fick inte alls det.
Kramar / Julia (=
oj!! men alla djuraaffären har inte stamstavla på kaninerna jag har fått mina kaniner en av dom lilleskutt har jag fått men han kan hoppa bra edå
#6: Men då är det i sådana fall ingen stamtavla, såvida inte kaninerna från början är köpta från uppfödare.
Då är det troligen ett härstamningsbevis som de fått med.
jo det är det
Ok Min kanin är faktiskt ganska bra på att hoppa han kan hoppa 35 cm men då är det bara ett hinder :P
om det är flera vill han inte hoppa alls :P
Kramar / Julia (=