Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 812 ggr
Sirocco
1

Vad är stamtavla?

Jag undrar vad en stamtavla är kan någon förklara så att typ vem som helst fattar? ^^

Kramar / Julia (=

kaninsnobben78
0

stamtavla  är en  när kaninen är född ,mamma ,pappa  heter  mormor morfar , alt i skläkten heter  m,m,  det står  i ett pepper när man   köper  kaninen   av en bra  uppfödare  är  det renrasiga  med stamtavla kaniner  kaninungar  säljs med hästamningbevis  vad kaninen kostar  viken kön kaninen är   hur bra kaninen är bra på hoppning eller utstälnings kanin  av mina kaniner har ingen sån stamtavla

Yuki
0

Vad jag vet  så utgår man från en förfader och följer alla dens ättlingar fram till nutid. Man ska alltid sträva efter att ha en så fullständig stamtavla som möjligt om man vil avla på kaniner, men der går även om det inte är en fullständig; men då ska det inte vara mer än ett par luckor som ''fattas''.

[Wera]
0

Det stårt.ex. all dens bakgrund, pappan, mamman, mormor, morfar, farfar, farmor och deras resultat i utställningarna, vad för färger de har, vilka som fött upp dom, hur många syskon kaninen har, uppfödare och sådant.

kaninsnobben78
0

det är  det   på utstälning för kaniner mera

Sirocco
0

Men asså jag köpte min i en djuraffär och där fick alla mina kompisar som köpt där dom fick ett typ kvitto där det stod typ allt sånt men jag fick inte alls det.

Kramar / Julia (=

kaninsnobben78
0

oj!! men alla djuraaffären  har inte  stamstavla på kaninerna jag har fått mina kaniner en av dom  lilleskutt har jag fått  men han kan hoppa bra edå

Zvintos
0

#6: Men då är det i sådana fall ingen stamtavla, såvida inte kaninerna från början är köpta från uppfödare.
Då är det troligen ett härstamningsbevis som de fått med.

kaninsnobben78
0

jo det är det

Sirocco
0

Ok Min kanin är faktiskt ganska bra på att hoppa han kan hoppa 35 cm men då är det bara ett hinder :P

om det är flera vill han inte hoppa alls :P

Kramar / Julia (=