Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 679 ggr
sofijans
0

lyxmat för kaniner.

Det finns redan en sådan tråd, men eftersom den är vääldigt gammal så gör jag en ny.

Här ska ni skriva recept till mat som man kan laga till kanin. Jag vill att ni skriver mycket här, för jag vill exprementera lite och kolla vad dom gillar ^^ 

sofijans
0

recept: havre smörgås.

Ta varmt vatten och häll i en skål, ta sedan en näve havregryn och strö ut i vattnet. Blanda ut med en sked och häll i mer havregryn eftersom. När du ser att röran är lagom geggig och inte så rinnig så kan du ta fram ett hårdbröd och "smörar" på geggan. Servera till din kanin och se vad den tycker.

resultat: 

Kaninerna smakade men det blev ingen hit, dom valde sitt pellets framför havre smörgåsen.
_
men det kanske är så att andra kaniner gillar det, pröva och säg vad dom tyckte._

cezilsarah
0

Haha, det ska jag allt prova sofia ;)

sofijans
0

#2 då måste du borsta dom under hakan efteråt för dom blir lite geggiga om dom äter, och så blir det tovor :)

cezilsarah
0

Okej, jag borstade dom idag och de gick super bra .:)

sofijans
0

okej, jag kan hjälpa dig att borsta imorgon :)

men nu får du använda din fantasi lite och fixa ett recept till tråden!

cezilsarah
0

Okej, joo :) Men då får du borsta Vanilla för hon är mest rädd om sina fötter , hahaha. Marabou är helt snäll och så x) Och du är ju helt bra med kaniner så du kan ju vänja henne (A)

cezilsarah
0

Recept på sallad:
Du behöver:
sallad, äpple, morot, banan, jordgubbar
& sånt som din kanin gillar.
Sen hackar du de i bitar och POFF.
Där har du en sallad!

sofijans
0

recept: sallad.

Det är i stort sett som vanlig sallad som du ger till dina kaniner när du vill skämma bort dom lite extra, eller då du bara är riktigt uttråkad. Den är perfekt och göra när du just har skaffat din kanin och inte vet vad din kanin gillar. Blanda din kanins favorit grönsaker, eller bara alla grönsaker & frukter du har hemma. INTE i stora mängder, ta bara och blanda lite av allt så kollar du vad som blir uppätet och då vet du ju vad din kanin gillar. När du vet vad din kanin gillar så blanda ihop allt och servera.