Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 401 ggr
Alexandra13
0

Övertalningstips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver övertalningtips! ;)

Det är så att jag har 2 utekaniner. Och jag tror att jag skulle ta bättre hand om dom om dom var inne. Men såklart går inte mamma med på det. Vi har en innebur men det kanske vi säljer idag(Hoppas inte :P ) Och den buren dom har nu håller ändå inte måttet tror jag & dessutom så håller buren på å ruttna, gallret har gått sönder, det är df det hänger en handuk på buren.

Inneburen är större. Vi hade dom inne i ca 1 år sen sa mamma att dom skulle ut för att det luktade och jag sa till henne innan idag att om jag får ha dom inne så lovar jag att städa buren varje dag, men hon sa såklart nej… & jag vill verkligen ha dom inne.

sofijans
0

uteburen var ju väldigt stor ser det ut som, så den håller måttet.
Fråga om du får ha dom inne i en vecka på prov, och om det inte går bra så lovar du att sluta sjata.

Alexandra13
0

Mmm… men som jag skrev så måste dom ändå ha en ny bur "/

Alexandra13
0

Ingen verkar vilja hjälpa till ? 40 st har läst.

Miiah
0

#3, men det är ju svårt för oss att säga hur du ska övertala dina föräldrar. det är ju du som känner dem och vet vad som fungerar bäst.
det som hjälper för min mamma är att jag hjälper till mkt hemma, diskar, städar, slänger sopor osvosv. Att jag visa att jag kan hålla rent i mitt rum fast där är massa kaniner, att jag rensar burarna ofta, att mamma slipper känna den där "kaninlukten" som hon inte tåler osvosv. Alltså att jag visar att jag är beredd att kämpa för detta

sofijans
0

Skaffa en innebur om du inte redan har en. Säg att du tänker ta in dom på prövning i en vecka. Och samma vecka så städar du varje dag, så bevisar du att det inte luktar och att du klarar av att hålla rent.

Mest bara upprepning av vad jag tidigare har skrivit.