Neeej rittza
en hund harr vart på våran gård och tagit sönder stängslet till hons bur när jag kom hem såg jag en massa tussar (små) och ritza var borta hoppas hon kom undan hunden lindrigt 
Hoppas inte hunden har ätit upp henne lr dödat henne jag hittar henne inte nån stans uchhh jag hatar grannens hund
=@
menvafan, skäll på ägaren!

Säg till ägaren att han genast ska ut å leta kanin!!

USCH VAD HEMSKT :'/ Men gå över och säg det till grannen.
nej men den ägaren har renar och han hotar med att om våra hundar kommer lös och springer på deras tomt och jagar renarna så skjuter han den för att han är same jag är åxå same så om jag ser hans hund en gång till och den jagar mina kaniner så ska jag skjuta den =@ men han släpper hunden det gör då inte vi!!
vi har koll på våra hundar om dom är lösa! Hoff nu dör jag först candys döda ungar nu ritzza uchh jag orkar snart inte mer !!

#5 ring polisen å polisanmäl för att han hotar er!
#6 tyvärr samer får skjuta hundar som jagar deras renar så passa er för mig fast jag har inge renar så det är lungt…

#7 :O får dom ????

anmäl hundägaren
the vanity, it becomes insanity
men herregud vad korkad människa, skäll ut grannen och kräv att han ska söka kaninen. Kräv sedan pengar eller något, för något måste du få ut på detta om kaninen inte upphittas.
mjoo men han kan knappt gå han är väldigt gammal =/ så ut och leta kan han inte =/
okej gå och och leta du och se om du hittar hon

#11 har han värkligen renar ? :O får man ha dom i inhägnad i sverige ?? asså så där privat
#13 haha, ja det får man.

#14 får man ? O.o e inte det ett vilt djur? , det e ju precis som om jag skulle gå ut och hämta ett lejon och sedan ta in det

eller e jag helt ute å seglar nu ? O.o

#14 haha, näe nu överdrev du lite
#15 haha nej..

renar får man ha som husdjur ja.
Kräv ägaren på skadestånd, även om kaninen lyckats komma undan har hans hund orsakat skada för både dig och din kanin, och han ska stå till svars för det.

#18 okidoki men jag skulle iaf bli väääldigt chokad om jag plötsligt såg en hel inhägnad full med renar O.o asså inte när jag e på skansen utan privat

:O jaaa då tänker jag fråga mamma om vi kan gå till djuraffären å köpa en ren XD ;)
Håll dig till tråden elinpelin96.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
(det finns i princip inga vilda renar i Sverige, alla tillhör någon)
ang kaninen så är det hemskt och du borde verkligen prata med hundens ägare, ta med dig en förälder eller nån annan vuxen. vill han varken ersätta dig eller ens be om ursäkt och hålla bättre koll på sin hund så ska du absolut anmäla.
Neej , fy vad hemskt :´(
haha elinpelin96 , du bor väl inte i norrbotten? renar överallt här.
jo renarna springer på våran gård och man kan klappa dom rida på dom köra släde med dom haha
Jag har inte sett ett spår av henne ännu har sattit ut ett hus en transport bur mat vatten osv på olika ställen på gården så får jag se om hon kommer till natten

Hoppas att hon kommer tillbaka !
Så både hans renar och hans hund(ar?) får springa löst på eran gård? Har ni ingen rätt att kräva att han håller sina djur borta därifrån? Det låter ju inte klokt att han ska få skjuta era hundar om de jagar renarna, när renarna springer runt hos ER.
#28 så tycker vi åxå men llagen säger annat =( man Måste ha staket annars får dom springa på ens gård =O

#29 men det är ju helt sjukt! om inte han har staket på sin gård så får väl era hunar också springa på hans gård?! det är ju helt j*vla sjukt!

#8 Japp de får dom! de är dåligt!! vi har själv blivit hotade av några för dom anklagade våran hund att ha dödat en av doms renar fast våran hund inte ens gick lös! :@
Usch jag hatar de där med den där förbannade lagen om att dom får skjuta andras hundar för att dom har renar!! de e ju typ som att när doms ren kommer klampande på våran gård å skrämmer kaninerna så ska vi skjuta dom för de! Så borde de va om dom inte kan tabort den där lagen! :@
Sakna Ritzza <3 :´(
stackars lilla flicka som precic hade fått ett bra liv och blivit snäll m.m. hon fick då aldrig träffa nån annan kanin =(
usch, vad hemskt. =(
Att bara få se trasig bur, hoppas du hittar hon. .men du måste värkligen säga åt agaren till hunden osv

Va hemskt :S
(Haha, vilda renar? Finns väl inte en enda vildren i Sverige så vitt jag vet. Alla ägs ju av någon.)
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#11: amen vafan, det är inte bortförklaring,
det är HANS fel att hunder var lös, det är HANS fel att hunden
attakerade din kanin, det är HANS skyldighet att "ersätta" kaniner eller ge sej ut.
gubbjävlar nu förtiden. o.O
hurfan kan han kräva att dina hundar inte får vara på hans gård, men hans 10.000 renar får ströva fritt på din gård!?
Grr-.
jag blir arg, :@

Stackarn :/
synd att hon är borta :(
ingen skymt av henne?

Här uppe i Kiruna vart jag bor så ägs väl varenda renj*vel av någon? Blir så arg på att renägarna får fritt fram att göra i princip vad dom vill med djur som ej är deras. Nu menar jag absolut inte att alla renägare är så, men det finns.
USSSSH har hittat en bit av henne nu tror det är bakbenen och baken jag trodde jag skulle svimma när jag såg det hunden har ätit halva henne
det var bara slammsor kvar ='@ men nu vet man att hon inte lider ='(
#39: fyfan :(
du borde gå till gubbjäveln och skrika att han ska hålla redan på sin jävla hund :@
ännu bättre ide!:)
ta med "resterna" och vissa, och säg nått i stil med,
"kolla vad din hund har gjort! vad tänker du göra åt det!?!?!?"
*suckar*
uchhhh jag mår dåligt enda trösten är att jag kanske ska få en BJ …
Så himla hemskt… Vila i frid, Rittza!
#41 Håller med!

Nää fyfaan j*vla gubbj*vel
fyfan jag skulle fan ta en pistol och skjuta gubbj*veln i arslet sedan skulle jag såga bort bakbenen på han så får han minsann känna hur det känns !!!!! j*vla dummhuve ( förlåt för språket men jag e såå arg nu! )
#42: :(
en bj! :)
Du får ta med det som är kvar av kaninen och gå till gubben.
Tala om för honom, att enligt Sveriges lag, är hundägaren skyldig till allt hunden gör.
Dvs, han är skyldig att ersätta kaninen och se till att hunden inte gör detta igen.
Mig veterligen ska inte hans hundar vara något undantag från lagen.
6 § Skada som orsakas av hund skall ersättas av dess ägare, ändå att han ej är vållande till skadan.

på övernaturligt.ifokus skrev du att de va en av era hundar? där skrev dom även tillbaka att hon har skadat ena bakbenet men hon lever å hon har sprungit åt vänster in i en skog.. du har nästan två helt olika historier här å på övernaturligt.ifokus XD why?? XD vilken hund äre nurå? fattar inget? XD

kräv skadestånd av ägaren herregud. Vad har hans renar att göra med det? Det är ju för fasen HUNDEN som skadat kaninen och enligt lag ska han ansvara för sin hund, punkt slut.
Jag skulle absolut krävt minst 1000 spänn av ägaren om det var min kanin.
#47 är grannens hund det där på Ön.ifokus är ju bara vad dom ser asså det som dyker upp i skallen vissa kan ju typ se vad som hänt
#49 Japp, det kallas Mediala förmågor:)
zaaa

Problemet ligger i att hon ska bevisa att det är gubbens hund som är den skyldige…
Vilken oansvarig gubbe! Fy fan. Om det var jag skulle jag ställa till ett jävla kackalorum.