Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1459 ggr
jojjis777
0

förlamat framben

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Vår kanin kunde inte stöda på höger framben när vi kom hem igår. Detta har hänt innan men har då bara varit framtassen vilket gått över på en halvtimma. Denna gång gick det dock inte över så vi åkte till veterinären och benet är inte brutit men hon har ingen känsel idet. Vetrnären sa att det troligtvis är en ner som ligger i kläm eller är skadad. Är det någon annan som varit med om detta?? De rekommenderade att vi ska låta henne somna in om det inte går över på någa dar. Hur länge tycker ni att vi ska vänta? Vill ju ge henne en chans men samtidigt inte att hon ska lida. Hon äter dock och dricker som vanligt, hoppar till sin toalett för att uträtta sina behov och kelar med oss…Tacksam för svar..Känner oss så hjälplösa!!

flisan93
0

Se till så att hon fortsätter att äta och dricka. Om ni märker att hon lider tycker jag att det är bättre för henne att somna in. Men som sagt, titta till henne så att hon äter och dricker och även inte skriker av smärta.

Stormviskaren
0

usch det där hände med min kanin också :( Max hans bakben blev förlamade och han överlevde dock inte hur mkt han än åt och drack m.m :/ så i detta läget nu hade ja nog avlivat hebbe :/

jojjis777
0

Hur vet man att kaninen lider och har ont?När man klämmer på tasse har hon ingen känsel man får göra precis vad man vill…I våra ögon vekar hon inte ha ont, hon går runt lite och äter på grenar och även på tapeten som hon gör när hon är busig!!Det är så svårt att veta när man ska ta beslutet att låta henne somna in när hon är så pigg…

cezilsarah
0

Vad hemskt om du måste ta bort hon, men det är väl kanske det bästa så hon inte behöver lida. Men hoppas på det bästa! :)

emms
0

Min första kanin blev förlamad i båda bakbenen fast han hade inte nån skada eller så. Men vetrinären sa att vi skulle vänta ett tag och ge honom vitamin tabletter. Och ett tag blev det bättre och han kunde iallafall känna någonting, men efter någon vecka så blev han mycket sämre igen och förlorade livsglädjen helt så vi gjorde ett svårt beslut och lät avliva honom. Men om hon är pigg och har livsglädjen kvar tycker jag att ni ska vänta och se ett tag iallafall :). Lycka till!

Emma

jojjis777
0

Sorgligt…

Vet du vad det var för vitamintabletter du gav honom? Eller är det någon som vet vilka man ska ge dom??

Frida
0

Pröva att ge henne tillskott av kalcium. Har förstått att det är relativt vanligt med lama ben på kaniner som beror på kalciumnbrist.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

jojjis777
0

okej..tack så jättemycket!!finns det särskillda vitaminer som man kan köpa till kaniner som innehåller detta eller är det någon grönsak eller frukt man ska ge henne??

Frida
0

Kolla Apotekets djuravdelning eller ring en veterinär och fråga. Det handlar alltså om ett kosttillskott för att få en snabb verkan.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft