men vaf*n..
tittade ut genom fönstret, kotten hade rymt in till fridolf! jag sprang ut till buren och kotten sprang tillbaka till sin bur direkt hon såg mig. Sen när jag skulle lyfta upp kotten så var hon aggresiv och anföll mig, bet mig i handen så jag började blöda. Sen då jag fick upp hon så bet hon mig i armen när jag hade hon i famnen, hon gav sig inte!
nu är hon antagligen parad, och eftersom fridolf är större än hon och hon bara har fått dödfödda ungar tidigare så är chansen stor att hon inte överlever. Men jag vet inte hur länge dom har varit tillsammans, i ca 30 minuter skulle jag tro. Så hon behöver inte ha blivit gravid.
vad trisst att hon har börjat anfalla igen, jag trodde hon hade slutat.
var bara tvungen och skriva av mig.

30 minuter är mycket, det tar bara någon sekund och så kan kaninen bli dräktig.
Ungarna anpassar sig till en viss del till moderns mage, men man bör inte para en hermelin med en BJ direkt ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#1 han är en frasse.
omg.. tänk så blir det ungar?

ush !
Trist att båda sakerna hänt:( Det blir nog bra ska du se, men jag håller tummarna:)

Vad är Kotten för ras och hur gammal är hon?
www.frihetenskaniner.se

Åh herregud, läste nyss på din presentation att hon är en hermelin fuchs (med andra ord väldigt liten).
Det är inte säkert att han "fick in den" med tanke på storleksskillnaden, men det KAN ha gått ..
www.frihetenskaniner.se
och hon är tre år, inte bra inte bra.. men när jag kom dit så parade dom sig inte.
När är frasse hanar könsmogna?

är det hennes första kull också..?
30minuter är ju lång tid, så dem kan ju ha parat sig långt innan du kom..
men hoppas där inte är något :)
hon parade sig för några månader sedan, var skendräktig?. Sen parade vi hon igen, en död unge kom. Sen igen, en död unge kom.
Det kan ha varit mer än en halvtimma, det kan ha varit mindre. Det kan max ha varit två timmar, ungefär.
någon som vet när dom är könsmogna? frasse hanar.

Tänk så blir de ungar sofia?
#11 jag har frågat repekka94 om hon vill ta hand om kotten. Vi får väl se vad som händer.

#12 Okej, ska hon ta hon då när hon kommer upp till överkalix? Har du sagt att hon KANSKE får ungar?
#13 ja klart jag berättar om dom ev. ungarna :) hon har inte svarat och jag vet inte om hon är intresserad.
Asså jag blev så irriterad på kotten, hon har skött sig till en viss del, men nu fick hon bara fnatt och bet mig så mycket hon kunde.
Låter väl inte som en idealisk hona att få en kull om hon är aggressiv..
Hoppas det inte blev något :/
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ja, hoppas .. Kotten blev aggresiv först efter parningarna, om jag kommer ihåg rätt.

För kaniner att para sig kan ta typ 15 sekunder eller 10 men det kan också bro på om dom är såhår brunstiga tror jag att det heter 

Har hon hört av sej ännu?
Ja hon ska ta hon:)

Vad kul :) Ska du ge bort hon eller sälja ?
Ge bort. Hon är ju så aggresiv. Och ifall att hon är gravid och inte överlever så vore det onödigt att hon hade betalat för hon, och bara haft hon i en månad.
men det är inte än säkert på att hon tar Kotten, hon vet inte om hon ska till överkalix också.

#21 Okej. Det är väl bäst, ska du köpa en ny kanin och ha i andra facket på buren? Efter nåra veckor eller nå?
#23 nejnej, det har jag inte tid med när jag börjar 7an.
Isf blir det 2009. Men jag tror inte det. För om du te.x ska till sthlm, eller till turkiet så kan ju jag ta hand om Vanilla åt dig och ha hon i kottens gamla tex :)
Men det är inte säkert på att hon ska ta hand om kotten. Hon vet inte ännu.

#24 okejokej. ja, det kan ju vara bra :)

oj! stackars lillan då!
hoppas det misslyckades denna gång då, eftersom han är stor och hon liten, tycker synd om dig.
hoppas såren inte var allt för ljupa, jag hade en kanin som anföll mig och jag fick lov att åka upp.. :/
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Hur gammal är hanen?
www.frihetenskaniner.se
Hon är en riktig häxa tkr jag, men jag kan ju inte ge upp utan att försöka med allt jag har tid med.
Han är född 15 mars, alltså tre månader och 20 dagar UNGEFÄR..
han har försökt jucka på hon några ggr men då har jag tagit bort han innan det har hunnit bli något.