Vad är det här ? :S
Är buren smuttsig?
nej inte så farligt , jag städade senast för någon dag sedan :S ?

Loppor. Min förra kanin hade det, och jag upptäckte dem inte förrän jag var helt sönderbiten på benen (hade buren vid min säng). De gömmer sig överallt.
Städa ur buren riktigt ordentligt, skura rent ordentligt och städa även runt själva buren. De kan gömma sig i rummet också. Extremt svåra att hitta ibland!
För att vara säker på att det ÄR loppor och inget värre, "fånga" ett kryp och åk till vet!
Rensa hela buren och skura ur den och se om det funkar. Kan komma från höet, spånet elr maten :/ Köpte mat och det var insekter i och den var dydligen gammal tror jag.

Samma med mig, städade buren noggrant 2-3 ggr i veckan, så jag vet inte riktigt vad dom levde på, men vi fångade en och tog med till vet som sa att det var loppor.
Kan bara ställa samma fråga som #1:an. För de liknar små flugor som kommer när buren inte blir bytad på ett tag.
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
Hittade själv lite småkryp *rysa* i viggos bur idag, och vet inte vart de kom ifrån. Men gör som frihetens sa så veterinären kan kolla vad det är.
ok , men kan det inte vara så att det är från hö balen ?
#6 det blir inte så i gammla burarna, beror på hur man holler dom rent. Och det verkar vara en inne bur så då kommer det inte så lätt insekter av plasten^^
Om det är gammalt hö kanske, jag tror i alla fall det fanns kryp i min kanins bur för att det var smuttsigt. Men om det inte var det i din kaninbur vet jag inte vad det kan vara.
det är lite smutsigt nog , var nämligen på väg att städa när jag upptäckte det.
Tycker det liknar små mini "skal baggar" elr något, som fanns i ett kanin godis jag köpte förut..
men räcker det med att skura ur buren ordentligt ?
Putt
Med vänlig hälsning,
Jenny
tog bort höet den där dagen och skurade ordentligt buren , sedan gick jag och köpte nytt hö och nu har det inte synts till några små kryp längre :P
du kan ju skaka höet innan du her in det,
då ramlar dom flesta av. :)
# Jo det förståss men vi tyckte att det var bäst att köpa nytt :)