Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2013 ggr
cezilsarah
0

Hö eller Spån?

Hallå. Jag ska hämta min kanin om någon dag och undrar
om jag ska ha spån eller hö på botten av buren? Har hört
att man kan ha antingen de ena elr de andra, men vad är
bäst? :) Tacksam för svar :p

ciss
0

Spån underst, sedan hö på något ställe i buren :) Om du vill kan du ha hö överallt men ha spån underst.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

cezilsarah
0

#1 Okej, då vet jag ;)

[Zoie]
0

Spån underst, man kan även ha pellets i botten då menar jag inte matpellets! Hö är ju det kaninen äter så att du vet :D

cezilsarah
0

#3 Jaokej, jo de visste jag :P Men hade hört det ;) Då vet jag att de är spån som gäller :)

lill-jarven
0

Spån kan damma rätt mkt så jag föredrar "toa-lätt" :) papperspellets som fungerar hur bra som helst!

cezilsarah
0

#5 Menar du att jag ska ha papperspellets i botten på buren istället för spån? :)

lill-jarven
0

jäpp! :) om du vill dvs ^^
annars fungerar ju spån också.

sofijans
0

Jag tkr du ska ha spån, det dammar inte för mej. Du kan ju ha spån underst och hö överst, men om den bajsar i bajslåda så behöver du bara ha spån där.

cezilsarah
0

#7 Okej, får se hur jag gör :) Men tack för tippset!

Clariiz
0

Jag föredrar spån framför pellets :P
Pellets luktar hemskt^^ Spån luktar inget alls :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

cezilsarah
0

Hah okej :p Mamma sa att det var bäst med spån nyss ;)

lill-jarven
0

tycker inte att pellets luktar särskilt mkt och jag har kaninerna inne :) städar hos dom varje eller varannan dag. hur bra som helst

Tina-A
0

Du borde ha halm i botten istället för hö, om du vill ha något mer än spån eller toa-lätt (vilket inte behövs om du inte vill, spån eller toa-lätt duger som det är). Höet borde du hänga upp istället eller på annat sätt få undan det så kaninen inte kommer åt att kissa på det.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Zoie]
0

Glömde skriva att pappers pellets till botten tycker jag är bäst! :)

sofijans
0

hon ska ha höet i en höhängare:) så skulle du väl ha halm i sovrummet? nu kan du ju fråga om dom tkr du ska ha halm lr hö i botten..

cezilsarah
0

Jag har en gul "skål" som jag sätter fast utan på gallret och sätter hö i. Den ska jag använda till höet. Kaninen ska jag försöka lära att gå i sandlåda. Har läst den artikeln om det så ska göra som det står där :) Nästan alla skriver olika, men ska jag alltså ha spån i botten BARA? Eller är det bättre för kaninen att jag t.ex har halm också? (var tvungen skriva frågan en gång till och hoppas på att få ett långt bra svar om varför.)
tack för alla svar förresten.

sofijans
0

Det väljer du själv sarah. Men eftersom du inte ska köpa spån i stora mängder så tkr jag du ska ha BARA hö på botten, spånet har man endast för uppsugningsförmågan, men OM hon går på låda så behöver du bara ha spån där hon kissar och bajsar.

cezilsarah
0

Men eftersom jag ska ha sandlåda så kissa och bajsar hon ju inte överallt. Inte när jag har fått hon och gå p åsandlådan iaf. Så om man endast har spånet för uppsugningsförmågan så är de väl bättre om jag har halm/hö på botten? Vad tycker ni?