Hur mycket pellets?
Hur mycket pellets ska jag ge åt en hermelinkaninbebis på en dag?
Och hur mycket bör jag ge när den är vuxen?
när den är bejbis ska du ge fri tillgång.
När den är vuxen så max ½ dl. Om du ser att den börjar bli tjock så kan du ge den två matskedar ist.

#1 Okej, men ska jag ge jätte mycket pellets så att den har de hela tiden när den är unge? Eller ska jag fylla på eftersom?
#2; Mina bebiskaniner byter jag mat åt ca 2ggr /dag. Då slänger jag ut det som inte blev uppätet och lägger i ny mat.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#3 okej.
Du mäker ungefär hur mycket som går åt. Det ska finnas lite hela tiden.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
men fyll inte på skålen hela tiden, du måste ta och diska den lite då och då så det inte är gamla rester kvar, kaniner kan få ont i magen av det.
När jag fick hem min hermelinbebis gav jag honom så han skulle ha fri tillgång men han åt så mycket på e gång så mage blev alldeles stenhård, så jag gav lite åt gången men många gånger om dagen i början istället. Sen nu när han har börjat ta det lite lugnare så har han fri tillgång :)
du skulle ju hämta hon imorrn. Har du köpt pellets, hö & halm?

#7 Okej. De är ju bra och veta så min lilla bebis inte får ont i magen :)
#8 Näe, Emma skulle och klippa sej imorrn så vi ska fara på onsdag istället. Nu är det bestämt. Hö och halm tror jag vi ska hämta idag eller imorgon. Iaf hö, halmen vet jag inte om jag ska köpa på djumagazinet. Pellets och diverse annat köper jag när vi far och hämtar hon :) P.S så menade mamma inte såna dära balar utan nåt annats special , men lika bra. Typ stora påsar eller nått ;)
#9 okej jag ska till luleå imorgon.. ska du köpa pellets på lantmännen?

#10 Japp det ska jag :)