Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1170 ggr
Tarkie
0

Göra Koppel

Jag undrar om någon av de som tillverkar koppel kunde fixa en artikel om det?

Michiis
0

finns det inte artikel om det?

// Michis

Yuki
0

Hm.

Tarkie
0

Nej,, sökt

Michiis
0

Okej.. men har du provat "sele" ? Fast du ville ju veta koppel, men kan stå vid sele , xD inte vet jag , hehe

// Michis

[chriistina]
0

Koppel är ju mkt lättare och jag tror inte det dinns ngn stor vits att göra en artikel om?
Man köper ju ett snöre (går att köpa på olika ställen beroende på vad du vill ha för snöre). Och sen en son hake man fäster i selen och sen syr eller limmar du ihop så du får ett handtag och så du får fast den lilla haken.

Frida
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte så svårt att göra ett koppel. Ta ett lite tjockare snöre av nylon i önskad längd (finns massa olika varianter vad gäller storlek, färg, hållbarhet, pris mm).
Gör en ögla i ena änden genom att vika änden mot kopplet och sy fast det med symaskin eller för hand. I andra änden gör du likadant men en mycket mindre ögla som du först sätter fast en karbinhake (eller liknande) i innan du syr fast änden mot kopplet.

Lätt som en plätt =)

Anledningen till att man ska använda nylon är för att man kan bränna ändarna så att de inte repar upp sig. Detta bör dock en vuxen göra!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Tina-A
0

#6: Bra förklaring på hur man gör koppel!

Vill du veta hur man syr er sele så finns det en artikel om det. Kolla kategorin övrigt

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tarkie
0

Tack :)

ciss
0

Artikel om hur man gör koppel kommer :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se