Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1293 ggr
Kawaiih
0

I era kaniners hagar :)

Vad har era kaniner i sina hagar idag? (saker alltså) :)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Jojsan
0

Rör, kvistar/pinnar, hus, en låda fullt med jord där de kan gräva, toarullar… Ja.. typ det.

Milosmamma
0

Kan dom bara ha äpplekvistar?

Kawaiih
0

#2 vad jag har läst så ska dom kunna ha de. Men jag är inte 100% säker så lite inte på mej x)
(de där lät lite fel men x) vill inte att du stoppar in äppelkvistar för att jag har sagt de och sen blir kaninen dålig. Då kommer jag få sjukt dåligt samvete xP)

Hanna, 22år, Uppsala

MarHai
0

Ja äppelkvistar är populärt! :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Milosmamma
0

Jo jag vet att dom får ha äppelkvistar men tänkte om dom kunde ha nån mer kvist av nån annan sort :)

MarHai
0

Alla fruktträd.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Milosmamma
0

# bra tack =)

flikkan
0

Fruktträd /grenar, stenar, stubbe, spann (uppochner), tunnlar, och en massa andra saker.

Issis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1 transport, 1 trähus som jag har byggt i slögden:P, 1 tunner, 2 bollar, 1 låda där jag har halm och där sätter jag in 1 vatten skål och 1 matskål så att mina klumpiga kaniner inte välter dem (men tyvärr så lyckas sissi alltid att välta vattenskålen… den är stabil:P).. Å sen har jag ju såklart också kaninerna :)

Kawaiih
0

Min kanin har för tillfället en sandlåda. 2 tunnlar en massa kvistar med löv på så de bildar som en liten tunnel. en 3-kantsbur. bollar. toalättrullar. ;)

Hanna, 22år, Uppsala

Ync
0

Varför ha Hage, en hel gård är mycke bättre :D

repekka94
0

transporter om det börjar regna toa rullar hus leksaks anka (väldigt populär) tunnel handukar bollar vatten gräs toa m.m.

[Niike]
0

Grenar, stora barkbitar, stenar, jordhög, tjocka grenar, stubbe.. Och brännässlor >.< dock verkar dom gilla att gömma sig bland dom ^^

Sashhi
0

#6 - Hade för mig att Anders sa att man inte ska ge dom körsbär. :S

Not your mom, not your milk.

Kawaiih
0

#14 jag har också hört att man inte ska ge körsbär och fläder. :/ eller jag är väldigt säker på att någon här inne på kif har skrivit de i ett forum om grenar och kvistar.

Hanna, 22år, Uppsala

Devin
0

Tunnlar, pinnar, stubbar, stenar, små stolar och sen är det säkert ngt mera men det kommer jag inte på nu.

Tina-lin
0

Man kan ge körsbärsgrenar, det är inget giftigt i det. Jag ger det till mina och har gett i många år…

Devin
0

Jag brukar ge plommongrenar. As gott tycker mina :)

Kawaiih
0

Jag brukar ge björk. Såg att en annan hadde gjort det och att det gick bra.
Valde de bara för att de står rätt många björkar ca. 3-8 meter ifrån buren. och för att jag inte kan ta fel och ge nå olämpligt.
Sen för att hon gillade det så klart.
Måste iof. byta sen i vinter då det är farligt att ge björk på vintern.

Hanna, 22år, Uppsala

Sashhi
0

Jag brukar ge rönn. Båda mina kaniner älskar barken iallafall. Äppelkvistar är faktiskt inte så populärt. De äter bara bladen och sen vill dom inte äta barken. x) Mina kaniner är skumma.

Not your mom, not your milk.

botakt
0

me.. Era kaniner har ju säkert skit snygga hagar! Med mycket leksaker och sånt!. Mina kaniner liger bara och sover när dom är i hagen och när dom kommer in i buren igen är dom hur pigga och spralliga som helst! Det är bara när man kommer med nåt gott när dom är i hagarna som dom blir spralliga..fast dom har mycket leksaker..

Em--ma
0

har katttunnel, kvistar , en stor sten som jag sitter på  när jag  är där .. Wilma älskar sitta på den oxå :)..

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Empo
0

Min kanin har ett rör, ett hus, ett hinder av grenar, en stubbe, två mindre stockar, en lite jordhög och så en transportbur dit hon går in och kissar/bajsar.

Ett bra tips? är att flytta runt grejerna i buren lite då och då så de inte står på samma ställe hela tiden (:

LadyViolet
0

För tillfället har mina kaniner i sin rasthage (förutom buren):

* 1 trevägstunnel
* Grenar från olika träd
* En stor, tjock gren
* Stenar, som ser ut som tegelstenar fast de är grå
* Ett hus i plast att krypa in i

Fick en del ideer från alla nu, så jag ska fixa fler saker :)

sofijans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • Ett hus där dom kan gömma sig, eller hoppa upp på.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cbff87ac-0aab-4ed2-ba41-334d297edb8d&Filename=hah 017.jpg)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=bafaa465-e221-4e40-9c3e-8c0efa94c860&Filename=hah 026.jpg)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=8494c546-b340-400f-bbde-250a31ad479f&Filename=hah 023.jpg)