Japanska namn?
Som vissa av er vet så handmatar jag 2 kaninungar just nu. De är 11 dagar och det går väldigt bra med dem hittills. Vet inte könen på dem ännu men ni kanske kan hjälpa med namntips åt dem? Helst japanska namn, eller något som låter japanskt ^^ Om ni vet vad ordet betyder är det ännu bättre ;)
Det är en svart brokad och en g/s japantecknad. Har inga bra bilder på dem eftersom de är så hoppiga ^^ Men här är en där man mest ser den japantecknade.
Gud så söta <3
De enda namn jag vet är Ai och Chii, vet ej vad Chii betyder men TROR att Ai betyder kärlek. :)

jag har ju en kull nu som föddes idag, jag har bestämt tema på dem och det är japanska namn.. jag har jättemånga så du kan adda mig på msn om du vill ha japanska namn :) baramiiah_@hotmail.com
#3 Tack :) Chii var ganska gulligt ^^..
Funderar på Kimiko, Keiko, Kai… Yuki.. Ja dem, men vill gärna ha fler förslag ^^
Hade 2 japantecknade (ena brokad) honor ett tag (omplacering) som egentligen hette Dumle & Plopp, men kallade de för Hikari & Hoshi.
Hikari = Ljus
Hoshi = stjärna
Hittade 2 andra ord på japanska som var lite fräna. =)
Yasha = Demon
Tenshi = Ängel
#4 Ok, kan göra det :)
#6 Tack för namnen :)

Naaw va sööta! <3 :D
#9 Tack :)
Fler förslag? :)
jag hade en kanin förut som hette Hikari, <3
Hoi kanske:P
Kramar / Julia (=
#12 Haha, det låter som en motorcykel eller något, en hoj x)
Vet en jättebra sida med namn från alla språk + översättning. Den ligger i favoriter på min kraschade dator, men jag ska försöka hitta adressen!
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Shigeko
Maya
Miki
Zenko
Hana
Sunaomi
Chikara
Kenji
Shizuka
Taku
Sada
Mai
Yuki
Yasu
Ishida
Hiroshi
Gemba
Mitsuru
Ai
Shingen
Madaren
Akio
Hisao
Tenba
Keri
Några namn^^ Vet tyvärr inte vad dom betyder, om dom betyder något.

Kawaii (a)
De är fint (a)=D<3
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#15 Tack! Skriver upp dem ;)
#16 Ska kika där, tack :)
#17 Jo, jag vet ^^ ;) Men vill nog inte döpa en av ungarna till söt… ;)
Har nu i princip bestämt mig att den japantecknade ska heta Nao Tenshi och kallas Nao. Namnet betyder ärlig ängel ^^ Jag fastnade verkligen för namnet Nao, det är jättefint tycker jag. Jag tycker att det passar på en hona och en hane så den ungen ska nog heta det. Är inte helt säker ännu men troligtvis. :)
Har inte bestämt vad den svart brokade ska heta ännu…
Idag är de 2 veckor ^^

Chihiro
Haku
Kamaji
Yubaba
Miyazaki (han som gjort filmen)
Haha, alla är från Spirited Away :)
Cheriz eller Charin
Kramar / Julia (=
Ja så kan man ju också göra :P
Kramar / Julia (=
min moster kan japanska hon kan skriva upp nåra till dig