skulle va kul :)
De skulle va kul om vi här på kif skulle göra nån stor kif träff som man kan sova över på. så alla vi kif'are som kan kan träffast ifrån hela sverige. om man kunde träffas i mitten av sverige på något sätt med kanin osv. Tänk va kul de skulle va. men är väldigt svårt att genomföra dock =/ Men tänk tanken ^^,
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Tkr det låter skoj :) Typ kanske över en helg i sthlm, eller nära, lite utanför.. :) Folk nerifrån och uppifrån kan ju åka tåk kanske?
Mvh Sigrid
Visst det låter kul!

#1 japp, eller mer mitt i sverige så dom som kommer uppifrån kan ta sej ner. men samtidigt så är de ju lixom lättare att ta i stockholm för dit kan man komma med båt/buss/tåg/flyg och allt lixom :)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

tycker det låter kul =)
Skulle vara jättekul!
Skulle vara superkul:) Det är extra mycket jobb då, men varför inte?
Skulle vara väldigt kul!
Med kaninnerna? Kanske en dum fråga
.
Ursäckta läste nog igenom inlägget lite för snabbt.

skulle vara kul! man kan ju ha det i gbg med :P

Skulle varigt spännande xD, fast ganska svårt kanske.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Skulle va sjukt kul! :)
Sthlm skulle nog vara det bästa isf, det är ju bäst buss-tåg-flyg - förbindelser dit, om det ska va i mitten av landet :)

#11 eller typ karlstad xD
20 årig djurgalen moder*
#12, hahaha "ok" ^^
Det blir ju väldigt mycket planering för en sådan träff. Tror inte vi kommer hinna ha den nu i sommar, då kanske vi kan vänta tills nästa sommar? :) Vart sk vi vara? Hur många lär vi bli? Det kan ju bli runt 30 stycken, vart kan 30 pers sova? :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"

#14 haha, em ja vi får ta o planera xD , men om vi ska vara i typ karlastad så kan vi sova hos min mormor xD, eller typ min morbror xD de bor typ 10 min från karlstad xD haha.
20 årig djurgalen moder*

vart ligger karlstad?
*ja mina geografi-kunskaper suger big time.
the vanity, it becomes insanity
#14, jo precis, man måste nog ha ganska lång tid på sig att planera. Nästa sommar lär va mkt bättre. Bara o hoppas att folk orkar vänta o fortf är intresserade då, är nog lätt att många tappar intresset :/
Fast vi vet nog endel av oss som kommer hålla i ;D
#15, fast Karlstad är väl inte den bästa staden för alla att ta sig till direkt? Mååånga här bor i Sthlm, o det är som sagt bäst förbindelser dit. Jag bor själv 26 mil därifrån, men jag tänker på allas bästa ;)

#16 haha, värmland xD
#17 hehe, nja kanske inte det xD men funderade mäst om hur vi ska ha plats xD de flästa i sthlm bor väll i lägenheter xD eller ? , bor inte där själv så xD . hehe. Och hur ska man då kunna få plats ? Och det som är bäst om vi ska ha en träff är isåfall tycker jag att ha det i en vecka typ. inte bara en helg xD Och man skulle ju kunna hyra någon lokal förståss isåfall :P
20 årig djurgalen moder*
Låter som en jättebra idé :) På sommarn går det ju att tälta och så, det skulle ju vara dömysigt ^^ Är ca 70mil från umeå har jag för mig, menjag kommer absolut om det sulle bli nåt om man bara har råd. Men det borde gå att fixa :)
#18 Hm, de flesta i stockholm bor i lägenheter? ^^ Nja, inte ritkigt. Finns flera stora gårdar runt i stockholm, och många villaområden. Inte behöver man åka ända till Kalrstad för att se en gård ^^

#20 haha xD , ojoj xD. Jag har liite fel då xD men har inte varigt där så jätte mycket precis (A)
20 årig djurgalen moder*
Nej jag tycker det är en jätte bra ideé! Vi åker till karlstad! 

knappast alla i sthlm bor i lägenhet :P jag har bott på typ 5-6 ställen och aldrig i lägenhet.
the vanity, it becomes insanity
Jag vet inte ens vart värmland ligger ^^ Stockholm i mitt hjärta som jag brukar säga :))
Men det är ju viktigt att vi tar något som är centralt, dit de flesta kan ta sig med flyg/tåg/buss.
24# visst stockholm blir nog bra! Då har jag en anledning att åka dit. Karlstad måste du väl veta var det ligger?
#19, kanon! Men om man bestämmer väldigt långt i förväg är det ju bra mkt lättare att fixa så man har råd o så :)
#15, hihi, det var en rolig fördom att nästan alla i Sthlm bor i lägenhet ;D Alla i innerstan kanske, men tja.. alla jag känner bor i villa iaf :) Behöver ju inte direkt va i centrum ^^ Men det är nog ändå enklast för de som åker tåg/buss/flyg till Sthlm att ta sig till centralen o sedan ta någon pendel/buss/tåg till stället man ska :) Än att byta o byta tåg/buss/flyg hela tiden, för o komma till en småstad, för det är nog så man måste göra annars :) Gud vad tjatig jag var nu hahaha ^^
Igentligen så kan man börja planera nu och ge några förslag. Så märcker vi senare när vi kan ge oss av. Och för att man ska ha någon stans att bo och även mat kanske man får komma överäns om en summa pengar man får bira med.
#27, fast mat tex kan man kanske vänta med att tänka på ? Först o främst är det ju stället o ett ungefärligt datum :) När man väl bestämt det o så, så kan man ju slipa på detaljeran så att säga ;))
Jag tycker iaf någonstans i Sthlms-området, o nästa sommar (så vi med innekaniner kan ta med oss våra..). :) Om många tycker det verkar bra så får ju gärna ni som känner till Sthlms-området lite mer kolla upp vart man skulle kunna vara :)
Jag vet att man kan hyra hela gårdar & ridhus, men det lär ju bli ganska dyrt.
Att bo på vandrarhem en natt kostar inte så mycket och sedan kan man kanske hitta ett ställe att vara på udner dagarna. Men å andra sidan lär de ju inte vara så förtjusta i att ha en massa kaniner på vandrarhemmet ^^
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#29, det beror ju på hur många man blir, hur dyrt det blir för var o en. Iof har jag inte en aning om vilka summor vi pratar om nu men ja :) Kanske värt o kolla upp iaf, jag menar, det är ju ändå roligast om man kan sova o bo, på¨samma ställe som man hänger på på dagen, eller? :)
#30, haha :) Är det tillåtet med djur på vandrar hem ens ? :O

hade varit kul. :)
#31 På ett fåtal är det det. Men då räknar de nog mest men en enstaka hund eller så. Knappast ett tjugotal kaniner av varierande storlek.
Värdinna på Fantasy
Även en grej som är jobbigt det är att vissa av oss har inne kaniner och andra ute kaniner. Anars hade tälta varit en smart lösning.
#33, konstigt egentligen.. de som är riktigt allergiska reagerar ju lika mkt på Ett djur som på 20. Antingen borde det ju vara noll, eller inge direkt gräns (om man inte kommer ensam med 30 kaniner på ett rum eller så haha)
#35, oj då :) Fast iof .. är man 20 st så blir det 100 kr var, det tycker iaf inte jag är dyrt alls. Men det beror ju på hur många som är intresserade, o vilka som vill lägga så "mkt" pengar på bara boendet osv. Men om man jämför med att vandrarhem som annars kanske är det billigaste alternativet kostar runt 200 iaf, så är det ju ruskigt billigt! För 20 st måste man väl ändå komma upp i? :)
#36 Ja ne. Då har de speciella rum där man får bo med djur. Hotell Liseberg Heden precis utanför mig har en liten vandrarhemsdel där man får har djur med sig. I alla fall har de varit så innan.
På ett av mina tidigare jobb har det även fått bo gäster med hund i rum som ska vara djurfria. När de sedan åkte så fick två pers i uppgift att städa så grundligt som möjligt. Fast heter man Jerry Williams (eller är en annan kändis) så får man väl specialbehandling som vanligt ^^
Värdinna på Fantasy

jag tycker de vore superkul! ^^
men jag bor i skåne och upp till sthlm är rätt dyrt ;P eller ja, det beror på vilka biljetter man råkar få tag i men ändå..

Jag tycker att om vi ska ha något sånt här att vi ska lägga samma summa allihopa. För det blir mysko om tex en skåning ska behöve betala 200 + 100/200 + 100 + 100/200kr(boendepernatt + resadit + mat + resahem) Och tex en sthlm:are ska betala: 200 + 0 + 100 + 0kr (boendepernatt + resadit + mat + resahem)
Asså om man räkar ut med alla resor o så, så att inte en skåning ska behöve betalar 500-700kr för träffen och en sthlm:are 300kr. Asså detta va bara ett ex, och jag är säker på att jag låter typ yber snål just nu xD haha.
20 årig djurgalen moder*
#39 , men vadå.. tycker du att man ska lägga ihop kostnaden för allt (resan, boendet osv..) för Alla, o sen dela det på alla som är där?
Det tycker jag inte låter riktigt klokt om jag ska va ärlig ^^ Varför ska en Sthlm-are få lida o betala för andras resa, bara för man råkar bo i Sthlm? Det är ju sjukt.. Vill man inte betala det det kostar så behöver man ju inte komma, så enkelt är det väl?
Sen så är det väääääldigt långt till nästa sommar, så om man sparar 50 kr i månaden eller något sådant, så klarar man sig nog, om man nu Verkligen vill komma :)
Skulle vara sjukt kul
Ja, jag bor också i skåne men min pappa kör lastbild varje vecka så då kör han säkrt upp där^^ Isåfall, hur många kaniner skulle man få ta med?
Och om detta kommer bli av kan man väll göra olika aktiviteter. tex Kaninhoppning och sånt. SKulle vara jätte kul
jååå, vars isåfall?=)

#40 hehe, men tror inte att någon, förlåt. men inte jag iallfall skulle betala 700kr för att åka upp och träffa några här på kif.
20 årig djurgalen moder*
Det kommer att kosta 300 kr för mig att bara ta meg dit upp.
#43, tja, det beror ju på .. säg att vi tar det i Juli.. då har folk 11 månader (kanske mer eller mindre, orkar inte räkna hahah), på sig att spara pengar.. det är inte mkt att spara varje månad. Om man nu verkligen skulle vilja komma på en sådan här träff :) Tycker du verkligen det är rätt att alla ska betala allt? Då kan ju någon som bor i Spaninen som är medlem här komma hit o kräva pengar haha ^^ Näedå men du förstår vad jag menar :) Tycker inte det är rimligt att alla ska paya allt. Maten o boende, visst det är självklart att man delar på. Men sättet man tar sig dit på är ens eget ansvar, o kan man inte, så är det ju väldigt tråkigt, men det ska ju ingen annan få betala för ;/
Jag tycker att alla betalar lika mycket på mat och hus. Men man får betala resan själv.
Har inte alls hängt med i denna tråden :P får ta och läsa det sen ^^ men iden verkar rolig bara lite svår att genomföra kanske..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
det hade varit kul, men inget jag ska göra eftersom jag bor alldeles för långt från sthlm och det vore dyrt och jobbigt och ta mig upp.
Men ett tips? till er:
är det någon som te.x har en sommarstuga någonstans i mitten av sverige så kan man ju bo där, eller om ens te.x morfar har en sommarstuga så skulle ni ju kunna sova där.
Men 2000..det var inte alls mycket tycker jag. Tror absolut att vi borde få ihop 20st? det brukar ni väl vra på de vanliga stockholmsträffarna typ? och en hundring för ett dygn är ju ingenting? :) Åh jag blev ju så sugen nu så jag fick nästan lust att komma ner på direkten :) Skulle ju vara superduperkul…och om man typ åker tåg hade man ju kunnat åka med övikarna, lisaL och kanske några andra kirunabor och Skeåborna och så. Då skulle vi ju ha några timmar kaninträff på tåget också! :D haha
åh, så skoj det vore! svårt att få in ett datum då dom flesta kan dock "/ känns som det alltid kommer något i vägen .. Men i en hel vecka? Jag tycker isf det räcker med typ 2 dagar (man kommer dit, träffas, sover, träffas, åker hem).. För tänk på kaninerna, ska man ta med sig burar till dom om det är en hel vecka? Det går aldrig.
kollade tåg nu… skulle kosta 854kr med billigaste tågbiljetten från kiruna och det skulle ta ca 16h och 30min. Åkerjag från Umeå kostar billigaste biljetten 568kr och ta 10h och 16 och 17min… sen nån hundring för boende kanske. och mat för nån dag. lär ju bli rät dyrt, men lätt att det skulle vara värt det :) bara att börja spara :P och hoppas på att det finns billigare biljetter då det blir aktuellt :P
#50 håller med. Fast ja en eller två nätter vore ju bra :) Känns lite jobbigt att åka 1o.5-16.5timmar tåg enkelväg för att vara nere i några timmar.
#52 ja en dag är ju ingen idé alls! då hinner man ju knappt komma dit innan man måste åka hem ;P Men en natt skulle ju vara ok, då kan man ha kaninen i kompostgaller kanske eller i värsta fall i transportburen, om man inte kan lösa det på annat sätt.. Och foder, hö mm behöver man ju inte ta med enormt mkt av.
Om man är i en stor park där man träffas, blir väl problemet alla kaninerna.. Kompostgaller blir det väl, men det finns många bevis på att dom inte är rymningssäkra ^^ Inte så kul om det blir massa tjuvparningar eller slagsmål "/ Tänk om alla gallrerna välter .. Oh my.. xD
hm ja..det där ja. Både Lilo och Stitch har börjat hoppa över nu i veckan…lite märkligt att dom börjat med det nu och båda typ samtidigt. Lilo är ju snart 1½år och stitch snart 1år.. Lilo har hoppat en gång förut men det var ett inomhus och under lite panikartade förhållanden och det var i vintras men ja..nu i veckan har de båda hoppat ur komposthagen två olika tillfällen… jobbigt ><. Grymt skönt att det var så lätta att få in iaf men är det mass andra kaniner skulle det ju lätt kunna bli kaos!…fastdå får man ju fixa nåt tak. Nåt att klura på! man ska ju gärna få med sig allt också…
oj blev lite OT där i mitten men..:P
jag skulle aldrig få :/ men det skulle ju va kul…
Emma
nu är jag helt borta (A) var har ni skrivit var vi ska vara (: ?