hoppar över kompostgallret
ja som rubriken säger min kanin e galen hoppar över kompostgallret som ja har som Hage i trädgården, han blir lika chockad varje gång när han upptäcker att han äär på fel sida å vill komma tillbaka, men gör de om igen. . . e de nån mer som har kanin som gjort så, ja vet inte va ja ska ha han i nu när han e ute. . .

Skaffa tak på hagen ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Min Majsan hoppade också över förut. Hur många gånger som helst/dag när hon väl upptäckt att hon kunde. Hon däremot ville inte tillbaka in utan tyckte det var mycket roligare på andra sidan ;)
Nu har de en annan bur men hagen ute i trädgården är av kompostgaller och jag har vänt dem andra vägen så de blir lite högre också har jag satt bärnät över. Hon har inte försökt hoppa ur en enda gång.
Både Lilo och Stitch har börjat med det nu i veckan >< lite jobbigt men. Ja det blir väl att ställa gallrena på högkant, måste nog köpa lite fler galler då vilket är lite jobbigt då jag är fattig som en kyrkråtta…menmen. inget att göra åt. Antingen kan man ju skaffa tak, ställa gallrena på högkant eller bygga en ny hage…

Min systers kanin hoppar alltid över, så hon skall testa med jorgubbsnät. Annars kan man ju bygga ihop kompostgallret så att det blir tak.

tack för tipset ska ställa dom på högkant nästa gång, hagen är hos mina föräldrar så måste plocka in den varje gång vi vart där så kan inte göra för stort projekt, men på högkant kan han nog inte komma över ( pinsamt att ja inte kommit på de själv =) tackar å bockar

Du kan köpa bärnät & sätta som tak!
När du sätter in han i gahegn så håller du i han hela vägen in i hagen. Då sätter dig ner i hagen och sedan släpper han. Samma sak nä du ska ta ut han. Du går in i hagen, tar upp han och sedan går ut i hagen. Det funkade för mig när Penny hoppade ut ur hagen hela tiden :P

Tindrah klättrar över x)