Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 437 ggr
Milosmamma
0

Varför gör han så??

Jag släppte ihop Levi (som bott med Olivia) med Lo nu (som bott med Luna)

Dom nosar på varandra o sen blir det värsta fajten??? Varför det är en tjej o en kille, ingen av dom är ju spec gammal.

Så vart jag biten för första gången med när jag gick imellan, jag antar att det inte var meningen att det var min hand som skulle bitas utan nån av dom.

Trocaderos
0

Har någon av kaninerna bott tidigare i samma bur som du släpper i hop dom i så att dom har kunnat göra revir?

Milosmamma
0

Jag släppte ihop dom i en stor rasthage, så det var inte i någons bur.

Trocaderos
0

Har någon av kaninerna varit i den hagen tidigare då?

Milosmamma
0

Nej den är helt ny för dagen… dom var dom första i den.

PaaatyPalm
0

oj, hur gick det med de ? inga större skader väll ?

Däremot vet jag inte varför de gjorde så. Revir skulle jag tippa på. Du skulle ha satt i den minst dominanta däri först och sen den andra. Eller är det kanske tvärtom ? xD

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Milosmamma
0

Det var ingen som vart skadad, ja kolla igeno både efter det, men Levi går inte ihop med någon alls, han kan inte ens va i en rasthage med en annan kanin i en rasthage bredvid han ska slåss, med alla. Varför blir han så? Saknar han Olivia?

Han har ju bott själv sen i går innan dess nästan inget. Men det går inte o ha han ihop med en tjej ens i en stor rasthage, jag flyttar rasthagen efter varge dag så den står på nytt ställe jämnt.

Kommer han alltid va så? ingen bra kanin o avla på i sånna fall om han inte ens kan va tillsammans med en tjej.

Tina-A
0

Börja med att vänja dom vid varandra utan att sätta ihop dom.

Ha dom exempelvis i en Hage med galler mellan sig, så dom kan nosa på varandra mellan gallret. Du kan också låta dom sitta i varandras burar över en natt eller två (realtivt ostädade, inte helt) så det är den andras dofter överallt och dom är på någon annans revir, utan att faktiskt möta den kaninen. Sedan kan dom få träffas under kontroll i varsin sele (så man kan sära på dom fort om det skulle vara något, och så kan dom gå längre ifrån varandra än i en hage) och sedan introducera dom för varandra i hagen.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Milosmamma
0

Okej för nu har dom gått i en varsin Hage em som är samma Hage fast avdelad med galler om ni förstår och Levi blir helt galen och ska igenom och river tag i pälsen på den andra kaninen osv.

Jag behöver inte ha dom i samma bur, dom kan ha egen de har ja plats för men tänkte det kunde vara trevligare för dom o vara två, och sen försöka ändra hans temprament om man ska ta kullar på han.

Milosmamma
0

putt