Belgisk jätte
Jag har funderat lite och blir bara mer och mer sugen på att skaffa mig en BJ. Min lillebror har lovat att hjälpa mig bygga en bur så det är inga problem.
Men vilka mått är rimliga tycker ni som redan har?
Jag hade tänkt mig bygga så buren ser ut som en lite stuga och har måtten 150cm*150cm och sen ca 80cm i höjd. Sen ska där vara en liten inhängnad bur till den så under sommaren kan den välja att bo ute dygnet runt eller inne om den vill det. Så området blir ju mkt större än buren.
(har läst artiklen om att ha en Bj så den behöver ni inte hänvisa till)
Sen färgen är jag ju också lite kräsen med (a) Jag vill ha en viltgul hona. Eller havannafärgad om detta finns.
Så vet ni ngn uppfödare av dessa?
Ev, funderar jag på att ta hem en från tyskland. Men vill kolla utbudet i sverige också =)
Vad skoj! Hoppas du hittar vad du söker :)
putt
Lycka till med sökandet!
Jag vill gärna också veta några uppfödare med viltgula BJ's, skulle gärna ha en sån i framtiden (;
Men har inte Iram viltgula jättar?
Linda har ju en viltgul bj :) http://www.123minsida.se/Kaninflickan
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
eller nej den va gul men hade en viltgul pappa :P
Iram verkade inte ha några viltgula när jag kollade hennes hemsida.
#6 men hon har en havanna ju!
Har Iram det?
#8 Ja… eller det står att Armani är havanna?
#9 Ja såg det nu. Snyggt!
#10 ja det va lite coolt :P har aldrig sett en belgisk jätte i havanna! :) Hon får ta och skaffa sig en havanna tös (eller bärare) till honom också bara så det blir lite havanna ungar där ju :P
Albinokillen i #4 var ju inte helt fel!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
putt :)
Tack för all hjälp =) Ska kolla igenom sidorna ni lankat till.
*min data har andrat bokstaverna och vagrar skriva sonna med prickar over*
#15 Är den inställd på engelska? För då brukar det bli helt konstigt.. kan du tex skriva paranteser och sånt?
#7: Iram har inga havanna-jättar, för hemsidan som står i inlägg #6 är inte hennes.
Denna är hennes: Kråkbackens Belgiska Jättar. =)

Nej, några viltgula jättar har jag inte längre. Men Monika Ahlin och Yvonne Frisk har viltgula, jag har sålt dit. De är mig veterligt de enda i detta land som säljer öronmärkta och registreringsbara viltgula BJs.
Havanna finns knappt, men jag har en blå BJ-hona som bär på havanna/vitt. Om det kan vara något?
Mvh Iram

Lite OT, men på träningen i Klippan finns det en tjej som hoppar med en viltgul och en svart jätte och de är väldigt duktiga :)
De har fött upp dem själva, så jag kan höra om de planerar att ta några fler kullar.
#18 Jag menade inte att det var Irams hemsida, länkade till Stora kaniner och skrev sedan att jag inte sett några viltgula på hos Iram :)
#21: Jo, jag såg det.
Men verkade som om Jetaime trodde det var Iram´s hemsida.
Ville bara förtydliga att det inte var hennes sida. ^^
#22 Nej, Niike länkade till "Stora kanin" Österlens hemsida, det var den jag pratade om :P Men jag kanske blandade ihop det lite men det va iaf den jag menade^^
#23: Antagligen blev det lite ihopblandning. =)
#24 ja hon skrev båda i samma inlägga såg jag nu men jag menade stora kaniner länken x)

Vår Belgiska Jättehona har just fått en kull oplanerade ungar. Pappa är en vit/gul Dvärgvädur…
Detta var mycket att läsa, hänger inte ens med i mina egna trådar.
Tanken är väl att jätten ska köpas tidigast i höst.
Den ska inte avlas på utan bara ha som sällskap. Anledningen till att den ska ha stamtavla är att jag ska veta att den är helt renrasig och vill ha en så stor som möjligt så med en stamtavla har man ska koll lite på föräldrana och dess vikt…
Men det lutar mest just nu åt att jag importerar en. Man vet ju inte riktigt vad man får, men urvalet är störrre.