hjälp
honey har precis fått fyra bebisar o dem är jättepigga o rör på sig hela tiden men honey bara ignorerar dem . är de inte viktigt att dem får mat direkt? ja vet inte om hon har matat dem , tror inte det eftersom de verkar som att ungarna letar efter sin mamma o honey bar aligger ner i ett hörn o ignorera dem vad ska ja göra? :(
Det är nog ingen fara utan honorna brukar bara mata dem nån gång per dygn och sen oftast hålla sig ifrån boet.
Om ungarna är pigga har dom nog fått mat.

En hona matar endast sina ungar 2 gånger per dag och är då där i runt 5 minuter så det e nog ingen fara ^^

Har hon inte dragit mer päls? :o

#5, nej det har hon inte.
Jag har fått lägga mer halm/hö över dem ..
Hon har knappt dragigt något så jag är jätteorolig att dem ska dö :'(
Så länge dom rör på sig och verkar pigga så får dom nog mat. Honor brukar mata när ingen annan ser, exempelvis mitt i natten. Vissa matar ju dock sina ungar mitt på dagen, men det är långt ifrån alla.
Det är för att skydda sina ungar. Om dom ignorerar boet så är det mindre troligt att rovdjur kommer hitta det eftersom dom inte kan följa efter kaninmamman till boet - hon håller sig ju undan. Sedan smyger hon dit 1 eller 2 gånger per dag och matar ungarna och sedan låtsas hon som att dom inte finns för att skydda dom från rovdjur.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Så söta :P

tack alla.
dem lever fortfarande och jag hoppas verkligen att dem överlever allihopa :) gud så rädd och nervös jag är, hon har lagt dem i toalådan så är rädd att hon ska krossa dem eller något :P nej usch, hoppas nu alla fyra överlever!! :)