Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 516 ggr
Fyzaliz
0

Bur till Bj!?

Hur stor behöver en bur till en belgisk jätte vara? Hur mycket yta behöver de när de springer fritt, i t.ex. en Hage.

PaaatyPalm
0

kolla på jordbruksvärket, de har ytan för buren iallfall.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Zvintos
0

Minsta boyta för en kanin över 5kg ska vara minst 0,9kvm, med minsta höjden 70cm.
Tex 129*70*70cm, som MINST.
Dock blir ju en belgisk jätte lite större än 5kg.
Min dam bor just nu i en bur som är 150*90*70cm (1,35kvm), men ska snart skaffa en större bur åt henne (180*100*80/100cm = 1,8kvm).
Alla kaninerna samsas om en kompostgallerhage (16 galler), som är ungefär 3*4m.
Ska utöka den med fler galler i sommar. =)

Ju större desto bättre, är en bra regel att gå efter.
Speciellt till de större kaninerna. =)

elinpelin96
0

Är det typ inte så att man inte får ha BJ:ar i bur ?

PaaatyPalm
0

jag skulle inte personligen sätta en bj i en bur som är mindre än 150*100*80 då jag tycker det är litte skilnad mellan en BJ och de som kan väga 5kg. En BJ väger ju nästintill dubbelt så mycket.

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

#3 nej, vart har du fått det ifrån ?

20 årig djurgalen moder* 

elinpelin96
0

#5 jag vet inte :/ men jag tror att jag läste det någon stans förut :/ men själv skulle jag nog aldrig sätta en BJ i bur eftersom dom e så stora

PaaatyPalm
0

#6 jo men det fins ju stora burar också.

20 årig djurgalen moder* 

elinpelin96
0

#7 jaa precis men jag tänkte att jag själv nog inte skulle sätta dom i bur eftersom att dom e ju såå stoora så jag skulle nog ha dom i inhägnad :) men det finns ju BJ:ar som e ganska små så det finns ju undantag :)

Fyzaliz
0

Okej, tack så mycket.

[Quellii]
0

Jaa, måtten som NinniH skrev är ju minimum måtten, men som sagt så behöver dom mycket större för att trivas tror jag. Ballerina (teddydvv) ska få bo i en bur som är 100cm x 200cm och 100cm hög.. :)