Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 3607 ggr
[Wera]
0

Färger på Japanska

Behöver lite tips? om färger på Japanska, min syster har 2 ungar.. en hane och en hona som ska heta något på Japanska (färg) Honan heter Akako (betyder röd på japanska) vet bara "Midori" som betyder grön men det är ett tjej namn.. ingen som vet t.ex. vad svart, blå eller gul heter på japanska? (Andra färger går ju också) :D

PaaatyPalm
0

sök på google

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Wera]
0

Ah ;D Ska göra det ^^

[Wera]
0

Har hittat nu:d Han kommer nog få heta Kiiro (gul)

cezilsarah
0

cooolt ;p

EvelinaAndersson
0

Kiiro är ett jätte fint ord/namn =)

[Zoie]
0

jag kan inte nå alls på japanska! =) Kiiro var ett fint namn tycker jag :D

Kawaiih
0

Va inne och sökte på japanska ord igår och såg färgerna kommer tyvär inte ihåg dom, Men såg att du ända hadde hittat ett coolt namn :) <3

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

cezilsarah
0

När man söker på färger på japanska på google. Vad ska man använda för sökord? För jag skulle prova det en gång men då kom det upp nå helt annat ;S

Emmell
0

#8, sök på "japanese colours" eller "colours in japanese" eller "japanese red blue green" till exempel. :)

[Wera]
0

Jag sökte på "färger på japanska" så kom det en video där en kille sa "Kiiro" hur det uttaldes och så stod det "Kiiro" på en bild och var för färg det var (Yellow) stod det då. Så jag vet typ hur det ska uttalas XD

Veero
0

Mina ungar XD

Majsbecka
0

Annars kan man gå in på Altavista och sedan (på mitt favvoprogram) Bubblefish :D

Edit: Okej, ni som kan läsa japanska tecken kan ju göra det i alla fall ^^ hehehe. Men om du vill veta hur din kanins namn stavas på Japanska så är det: ??

Creation
0

Murasaki(Lila)
Aka/-ko(Röd)
Ao(Blå)

Chairo(Brun)
Haiiro(Grå)
Daidaiiro(Orange)

Kuro(Svart)
Kiiro(Gul)
Shiro(Vit)

Momoiro(Rosa)
Mizuiro(Himmelsblå)
Midori(Grön)

Hehe, är en höjdare på att söka på google ;P (Minns att jag skrev namnen i en annan tråd och sökte bara på ett av namnen jag fortfarande kom ihåg på ifokus) ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Wera]
0

Vår andra kanin unge heter Akako (röd) ^^ Så det är Kiiro och Akako ;D

Kiwanu
0

I morgon ska jag hämta min blåa kaninungeunge,  och jag tänkte att det skulle passa med färgen blå på japanska som namn, det var ju tråkigt namn.. "ao"

Kan någon säga färgen blå på något annat språk? inte på engelska och inte på svenska? ^^ Förlåt för besväret! xD

Creation
0

Azul är spanska för blått. ;) Det är det enda jag kan direkt ur tanken. :p

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

PaaatyPalm
0

#15 googla ;D

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Eichan]
0

Jag kan japanska.. Mamma är japan :)

Tarja
0

#15 Blå på finska heter: Sininen ^^

[Eichan]
0

#13 "Mizuiro" betyder inte himmelsblå utan typ vattenfärgat om man översätter såhär direkt..  "Mizu" betyder vatten och "iro" betyder färg (: