Buren har vält!!! - Herregud!
Jag sitter i "datarummet" nu och har fönster bakom mej så jag kan se ut till kaninerna och nu när jag skulle kolla så hade Rozetts tvåvåningsbur vält!! och jag ser en liten vit sak skutta omkring runt buren!! Det blåser tydligen så mycket så att buren kunde välta.
Tänk om jag inte skulle kollat till dom just nu? Tänk om jag inte skulle sätt det försän imorgon!? Rozett som ska föda närsomhelst.
Hon är jätte rädd när hon är ensam ute i trädgården.
Fy fan. Hon kunde ju blivit klämd eller mosad av buren! Nu är hon iafl i en bur i garaget! Usch.
Ville bara skriva av mej!
Varnar er som har "höga" burar.
Ush ;/ ja det blåser mycket här med. Vilken tur du märkte det!

Nej, nu ska jag gå och lägga mej. Tur att jag såg att den hade vält.
Godnatt :)

är det sån bur från djurmagazinet? Men har vält 2 ggr, och taket har blåst AV en gång.. Så nu lägger jag stenar på taket varje natt..
Men shit :o tur att du såg det!
usch ! :(
Usch ;(. Jag har tvåvåningsbur, men den står precis vid väggen, så det blåser inte på den , som tur är :]
Usch:(
Jag fick gå ut sent igår och fixa kaninernas betesburar. Där är presseningar på dem som lätt tar med hela buran även om de står rätt skyddade.
Tur du såg det iaf :) Kanske ska fixa ngt så det inte händer igen? "/

Tur att du märkte det :D
Ojsan, tur att du såg det i alla fall…

#8 Ja, jag ska sätta den intill väggen ;)
#3 Nej. Den är från Jula.

Oj gisses det måste blåsa väldigt mycket ^^ min ute bur väger nog runt 70kg så jag tror den står stadigt oavsett vädret.

#13 Ja, våran bur väger mycket…
Det blåste riktigt ordentligt igår… Trodde nästan det blev storm :P

#14 herregud vad hesmkt jag skulle fått rejäl panik.
Våran tvåvåningbur välte också förut.. Jenny va lös på tomten i typ 3 timmar, mitt i natten^^ Tur att hon inte smet och att räven inte kom..

#16 skit, tur att jag såg min lilla snutta..
tänk om det kommer en orkan, inte så troligt, men asså då kanske kaninerna flyger iväg, o.O
ojdå :o
jag har en hög bur. den är ungefär 1.60.
men den är jätte tung.

#19 min med… Vinden är stark!
Ojdå! Vilken oerhörd tur att du såg det! Halv 12 är det inte ofta man ser till kaninerna.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#21 Nej, det är inte ofta jag går och kollar till dom halv 12 :P
#18 HAHA, förlåt för att jag skrattar, men det lät så komiskt;) Min lilla få-mig-att-skratta-buse<33

#18 Hahahaha… Då blir det en turnado med kaniner xp

Jag va rädd för att något sånt skulle hända med min bur så jag sa till pappa att sätta fast den i väggen med nånting som ser ut som gång gärn. Så nu sitter den riktigt fast. Men jag va mer orolig ifall om nån katt eller räv skulle välta den.
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#23-24: (a)
hehe
#25: HaHA, ;D jag tror itne en katt välter din bur..

Men om dom hoppar upp på gallret osv. Jag ville i alla fall va 100% säker och inte riskera något.
Hanna, 22år, Uppsala
#27: Haha jag tror inte att en katt göre, asså välter en bur på minst 10kg. ;D
om det inte är en muteradkisse o.O

#28 om kaninburen står på ostadig mark och är en väldigt lätt bur och en av våra katter väger rätt mycket. är dock inte överviktig utan bara en rätt så stor ras och mycket muskler.
Hanna, 22år, Uppsala
höhö, mina katter är lätt för korkade iaf X)

Min är en blandras som är ute mest hela tiden och bara jagar och springer och klätrar. Han är otroligt stark och har mycket muskler. Han kanske väger 6-7-8 kg. vet inte riktigt.
Hanna, 22år, Uppsala
Men gud USH! tur att jag har en väldigt låg bur!..