Skärbo´s Shadow
Fick för en vecka sedan hem min söta lilla Dvärghare Skärbo´s Shadow. Han är hur go som helst när man sitter och kelar med honom, och när man har han i sele, och hoppar så går det också jättebra. Det är bara det att när man ska ta han i buren så springer han bara iväg och dom senaste gångerna har han försökt attackara mig, i förrgår fick jag åka in och tejpa handleden för han högg mig så djupt. Jag undrar vad det kan bero på att han beter sig såhär? är det för att han ska försvara sitt revir, eller att han helt enkelt känner sig hotat av att jag är i hans bur?

Ajaj ;/ sikket sår du har fått. Va noga med att rengöra det så inte skit har kommit i det!
Hur gamal är han?

#2 Okej, lustigt, Anette sa att han aldrig visat några sådana tendenser tidigare, men det vet man ju aldrig..

#3 Ja, det får man vara :/ Han är 3 år gammal
Ska du inte fara in till akuten? Du kan ju få stelkramp om du inte tagit sprutan på länge :/
"Var dig själv - det finns redan så många andra"

#6 jag tog stelkrampsprta i 4:an och 6:an och jag går i 8:an nu så det var inte så länge sedan

#4: nej, jag vill absolut inte "snacka skit" om en uppfödare. Har aldrig träffat henne personligen, kaninen som jag är fodervärd åt hade bott ett år hos en privatperson innan hon kom hit.
Det kan ju vara en tillfällighet också att båda verkar revirbenägna i buren =)
the vanity, it becomes insanity

#8 Ja, självklart kan det vara det, jag har heller aldrig träffat henne personligen, hon skickade honom med en som kunde lämna honom till mig, ska träffa henne nu till Svealand Cup första gången :) Sedan är ju Dvärgharar ofta lite svårare att handskas med, det behöver absolut inte bero på att dom kommer från samma ställe, men jag tyckte bara att det var lite lustigt :)

Stelkrampssprutan håller i 10år ;P När jag fick ett ganska djupt kaninbett så sa dom de :P

#10 Okej var bra ;)