Bolåda?
Måste man ha en bolåda till honan att föda ungarna i? Och hur ser en sån ut?
det är inget måste med det är ett stort + om man har det.
Precis som #1 säger ;)
// Michis
det är bra, jag skulle haft en bo låda om jag skulle ha kanin ungar

Det är visst ett måste, det är en LAG. Så man ska ha bolåda när kaninen ska ha ungar ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Är det LAG på det ;O ? Har sett uppfödare (MÅNGA) som inte har bo lådor åt honor som ska ha kull :S ? Många honor föder i toa lådorna och under sitt hyllorna :O

#5, bara för att det är lag på det behöver det inte betyda att alla följer lagen. Det är samma sak som hus/sitthyllor.
#6 Precis. Säg någon som inte kört i 100 på en 90 väg :P
#6 Jo, tycker bara att man borde åtminstonde följa lagen för små djur?! Självklart ska de ha bo lådor om de ska ha kull egentligen? Man borde ha det oavsett om det är lag elr inte >.>
Om man har bo låda så funkar det som sitt hylla också ;D
#9 - vilka snygga bolådor ni har gjort! :)
Ja jag tycker i alla fall att kaninerna ska få ha en bolåda att föda sina ungar i. Eller åtminstone ett hörn där hon på något sätt kan gömma undan sig och få vara ifred med sina ungar då.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#10 Tack! ;D
Såhär ser min bolåda ut, som jag byggt. =)
http://NinniH.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1208210401&id=193723618

en kanin som har ungar ska nog hälst ha en låda för att få föda i tryggt ..man kan köpa en sådan från en djur affär
#4 jaså? ;o det visste jag itne xD

Okej men man skall no helst ha för att kaninen inte skall bi otrygg o biter ihjäl ungarna .. men det går ju nog utan också men det kan vara en risk

bra skrivet thumper xD <3

DIN KANIN HAR FIN BUR ; )
Här är en bild på McDreamy´s bolåda
#22 Snyggt ;D
Alla mina kaniner har lixom lyor,även hanarna,och de bor ju ute året om ;) där föder mina honor sina ungar!
Med vänlig hälsning,
Jenny

#21: Hehe, tack…det är egentligen min dotters kanin, och buren är ett gammalt akvarium som är 2 meter långt..
MINA kaniner är i kaninstallet, ska lägga upp nya bilder på dem på hemsidan

Okej de e ju bra ide´ att ha dem i ett akvarium det blir int för trångt i alla fall

Får man slänga in en fråga här?
Om man har ett hus som kaninen kan hoppa upp på, då behöver man inte en sitthylla? Eller? :)
Mvh Sigrid
PUTT
Med vänlig hälsning,
Jenny
#28 nejdå. Jag har aldrig haft en sitthylla, bara bodel.