Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1815 ggr
viko
0

Rulla sig?

Ibland ser jag att min ena kanin Bianka rullar sig i ett hål som hon har grävt i marken, & idag såg jag att en av mina kaninungar rullade sig!

Varför gör dom så??

Michiis
1

Tycker det är skönt kanske ;)

// Michis

Salladshataren
2

För att de rullar sig betyder olika. Kanske för att det kliar, brunstig eller så är de massa bus :D

Eris brukar rulla sig för hon är busig :P

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Wera]
1

Dom gör det för att det är varmt i luften och då "kyler" dom sig i jorden och så tycker dom det är skönt förståss, iaf. som jag tror XD Min förra hona gjorde det.

[Niike]
1

Alpha gjorde det häromdan, såg sjukt kul ut eftersom hon är så stor xD

repekka94
1

mina gördet när dom trivs

aliciia
1

ava gör det hela tiden, det är nog för hon vill jävlas på jag får plocka bort all spån (A)

Jojsan
1

De kan göra det för att de trivs, för att det är svalt eller det kanske kliar eller liknande. Mina kaniner gör det, fast Totte gör det oftast, han gör det varje dag typ ^^

Mickis1994
1

#6 måste vara därför ^^,

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

pandabjorn
1

För att dom trivs :) Mina kaniner gör det jätteofta.

Det är så gulligt!!

Kawaiih
1

Min kanin gjorde de också när hon va ute i sin sandlåda. De såg jättesött ut :D

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

[chriistina]
1

Min hermelin gör det på vintern i snön. Han tycker det är så kul att springa och hoppa i snön så han gör det av ren lycka. Han har gjort de en gång i gräset också ^^
Men mina andra har aldrig gjort det.

Fnyan
0

#5 mina me;P

cezilsarah
1

kaniner brukar ju göra så om de är för varmt, för jorden är ju svalt så då rullar dom sej i det. fast de kan ju också vara för att kaninen är busig eller att de kliar eller nått också :P

men om de är en varm dag och den gör så , då är det nog att de är varmt tror jag :)