Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 522 ggr
bella_hoppe
0

Vilket foder?

Jag ska ju kanske få en kanin! och då undrar jag , vilket foder är typ bäst att köpa?

bella_hoppe
0

putt putt  <3

Mickis1994
0

Jag tycker lottie ;) Enkelt att få tag i. finns på Granngården bl.a.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

bella_hoppe
0

oki! tackar  <3

Sashhi
0

Alltså.. det fins inget foder som är BÄST. Vissa är ju för att kaninerna ska bli mindre aktiva. (Lottie Morot & Äpple) Men, själv tkr jag att Edel Star, Rosa 110 & Carrier är bäst. :)

Not your mom, not your milk.

bella_hoppe
0

okej! men jag får väl pröva mig fram sen! sen när jag får kaninen :P

[chriistina]
0

När man har en kanin går där ju inte så mycket pellets. Och många av de "bättre" pelletsen säljs ju i stora förpackningar. Vilket gör att kaninen inte hinner äta upp allt innan det går ut.
Så när man har en kanin skulle jag nog rekomendera Lottie. Ett bra pellets som man även kan köpa i mindre förpakningar :)

bella_hoppe
0

jaa! det var en bra ide! min bästis köpper lottie! och hennes kaniner älskar det  <3  <3 <3

Thumper-KG
0

Som #4: skriver så finns det inga pellets som är "BEST", för det beror på vilken kaninras det ska vara till, men det här ligger absolut bland de främsta sorterna för växande ungdjur och äldre djur som tappar vikt, och det här för vuxna kaniner..

molly__totte
0

lottie

molly__totte
0

finns redan massa trådar om detta!

bella_hoppe
0

och????

KvirrZ
0

#11 man kan söka runt på forumet istället för att göra en ny tråd om ett ämne det finns massor med trådar om :)

- Mvh Emma

molly__totte
0

ja det tycker jag med!

bella_hoppe
0

ok :P

[Wera]
0

Billigt pellets är bland annat Rosa 110 och Rabbfor, ett bra till bra pris är Stampe, och så finns det Lottie, mkt uppskattat med olika smaker dock dyrare än de andra.

sofijans
0

Vi har något liknande som Rabbfor, det hette typ.. ***for