kanin som e dräktig
Héj min kanin tror jag e dräktig eftersom att hon var med flera okastrerade pojkar hos tjejen som hadde henne innan mig .. hon har börjat bygga bo men jag tänkte fråga vad man ska ha som bolåda till henne ?
kram elin
Kan du bygga en själv? Annars kan du kolla om det finns att köpa i djuraffärer.

Jag kanske kan bygga själv men jag behöver veta hur dom ser ut har du nå¨gon bild kanske ? :)
Bygg en själv eller köp en.. (men tycker dom man köper brukar vara ganska små till honor som ska ha kull).

Okej men måste man ha det ?

#4: Ja :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#4, det är lag på det men om du verkligen inte kan fixa/köpa en så sätt in en transportbur. Vet vissa uppfödare som brukar göra det och det har fungerar bra..

#6 okej men jag har ingen sportbur
:P men jag får väll hitta på något som går att använda som bolåda .. Men har ni några bilder ni kan visa på bolådor ?

#7: transportbur*, inte sportbur ;)
www.frihetenskaniner.se

#8 haha ojj jag skrev fel :P
En enkel bolåda är väldigt lätt att snickra ihop :)

#10: Ja, bara ta några plankor & göra en låda helt enkelt. Annars kanske man har någon slags trälåda hemma, eller kan man ta ett hus och vända upp&ner.
www.frihetenskaniner.se

Jahaa så man behöver bara ta en låda ? då vart det ju genast lätt blir det bra med en liten bur som bolåda ? som hon även bajsar i för hon håller på å bygger ett bo i den
#12 Bur? Den måste ha tak och väggar.

#13 men ni sa ju en vanlig bo LÅDA alltså en vanlig låda ?

eller e ¨jag kanske lite trög ? :P hmm.. undra om jag får gå upp på vinden å kolla om jag hittar någon bolåda åt henne

kan man inte ha en banan låda ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

banan låda ?
Det bör vara ett "hus/låda" i trä, tycker jag, eller en transportbur. Inte typ en kartong låda eller annat sånt ;S ?!
Banan låda :S ? ;O
#14 Ja, men du skrev ju bur. En bur har ju oftast galler.

#20 jaa kan jag då använda den som bolåda ? hon har ju liksom redan börjat bygga bo i den
#21 En bolåda ska sättas in i honans bur innan hon börjar bygga boet (dvs. ~ dagen hon blir parad). Buren är ingen bolåda eftersom hon inte kan lägga ungarna skyddade någonstans där.
>.< # 21 Kanske bild på "buren" där hon boar?

#22 men hur ska jag kunna lägga in en bolåda till henne samma dag som hon blir parad när jag inte äns ägde henne då ? det e ju inte mitt fel att det omplacerings hemmet hadde alla honor tillsammans med över 5 okastrerade hanar!

#23 asså jag vet inte om hon bygger bo men jag tror det eftersom att hon håller på och gräver på ett ställe ..
#25 sätt in en bo låda till henne innnan hon börja boa på riktigt då (typ ta bort päls och sätta dit halm) ;D

I värsta fall går det att ta en rejäl typ banankartong, om honan inte är en sån som gillar att gnaga på saker och ting.
Annars kanske du kan höra i någon t.e x mataffär om dem har någon trälåda?

Okej alltså så ska det vara typ som ett hus fast större ? med både väggar och tak då fattar jag :D tack för hjälpen
#28, väggar, tak och allt japp, men ett hus behöver inte vara mer än 40x40x35 (egentligen 30x30x35) men större om hon ska ha en kull.