FY KATTEN! :@
När jag å min kusin gick på promenad med Snobben å Blackie, så gick vi till min farfar för vi skulle hälsa på han, så knöt jag fast snobbens (jätte långa) koppel i ett träd brevid bron, å Blackie i ett staket eller va man ska kalla de ;P vi skulle bara vara hos min farfar i typ 5min, så när jag kollade ut genom fönstret efter ca 3minuter så såg jag en skata högst upp i trädet som snobben var i :O men snobben brydde sej inte så mycket men man vet aldrig med skator! så jag sprang ut å skrek å viftade med armarna å då såg jag en KATT som var ca en halv meter från snobben!!!!! :O :O :O SNACKA OM ATT JAG FICK PANIK! men eftersom jag skrek å allt så vände katten om å sprang iväg men stannade efter hus knuten så jag var tvungen att jaga iväg den! :O sen gick vi hem igen, man tordes ju inte låta kaninerna vara ensam där när en katt stryker omkring! :O
Annars älskar jag katter men inte när dom anfaller andra djur!

de va inte kul! :O
Inte så smart att binda fast kaninen…
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Håller med Martina. Men tur att allt gick bra iaf :)
Man ska aldrig binda fast kanienr….

men asså jag hade jäääätte långt koppel + sele å jag kollade ju till den efter ca 3 min så de tkr ja nt man kan klaga på ;S
#Tack för de sista du skrev :P
Bra att det gick bra men jag tycker inte heller man ska binda fast kaniner. De kan ju trassla in sig i kopplet och så.
Tycker inte heller man ska binda fast kaniner.
Förut för ca 1år sedan hoppade jag och en kompis med kaninerna. Jag skulle bara gå ca 1m. och lägga upp en bom, så jag band snabbt fast Ping Pong i en av transportburarna. Precis när jag skulle gå den metern tillbaka fick hon panik och sprang med transportburen eftersig och skrek. Vi fick tag i henne direkt och kund elugna henne men det var det hemskaste jag vart med om. Och värst av allt, det var mitt fel..
Bind aldrig fast en kanin.
Tur det gick bra iaf :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Seriöst, dags att köpa paintball gevär så man lär katterna att hålla sig borta från kaninerna!
Eller är katter så klena så dom inte tål ett slag av en paintball? :D
Asså, visst de finn s katter som dödar kaniner men visste ni att det är sjukt många katter som inte klarar av en kanin!? Min första kanin kom från en som hade ett kaninstall. Ägaren släppte ihop alla honor med varandra och hanar med varandra och det gick alltid bra. Till och med me hanarna. Han släppte in dom i två mega stora hästboxar. En dag såg han en stor katt (han trodde det var en Norsk skogskatt eller en blandning med Maine Coon) som hoppade upp på boxkanten och in till en kanin som han hade flyttat till en egen box då hon inte gick så bra med andra. Och han trodde direkt att kaninen skulle dö så han sprang dit men i samma stund som han kom in i stallet så tog katten ett jätte hopp och hoppade ut ur boxen och försvann med rasande fart därifrån. Svante som ägaren heter kollade in i boxen för att titta till kaninen och runt kaninen samt i munnen fanns det hur mycket kattpäls som helt. Även en del skinn bitar som kaninen bitit av från katten som då måste fått köttsår el liknande.
Det är faktiskt KATTEN som ska vara rödd för kaninen och inte tvärt om. Har ni tänkt på att en katt bara har tänder och klor? En kanin har tänder,klor och ben som är sjukt starka. En kanin kan med lätthet vinna över en katt! Däremot har katten det svårare att vinna över kaninen. Vår katt har kommit in i stallet ett flertal gånger och hon har blivit till tygad flera gånger av mina kaniner. Dessa kaniner är då av raserna Dvvm Dvärghare och Lejonhuvud. Tänk er då en Belgisk jätte som klår upp en katt?! Farfars katter har tagit många harungar och dom har även fält en vuxen hare en gång. DOM katterna har REJÄLA muskler oh de ser man på dom. Och DOM katterna har fått stryk av flera av mina kaniner samt av grannens kanin.
Kaniner vinner oftast över katten! Glöm inte det!
Ps. Det är möjligt att haren var sjuk. Eller att den blev överrumplad.
#8 jag tycker du överreagerar som bara den. Kan man inte skydda sina kaniner från kattanfall ska man inte ha kaniner!
#9 glömde skriva att jag hade mina kaniner i boxar förr. Och inte nu. Så nu kommer det inte in nått djur till dom.
Till er kaninägare som ogillar katternas närhet: Skaffa bättre skydd till kaninerna om ni är så rädda för katterna! Tar en katt nån av era kaniner så är det ju ert egna fel för att ni ej har tillräckligt med skydd!

Tur att det gick bra (:

Tozzla - bra sagt!!!!

#8 Ska man skjuta katter så kan man lika gärna införskaffa hagelgevär. Paintboll är bara plågsamt för djuret…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

varför kunde ni inte ta med kaninerna in ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Det är olagligt att gå o skjuta med hagelgevär på folks katter, tror dom överlever ett paintball skott, man behöver ju inte skjuta i huvet eller magen.
Och sen behöver man inte skjuta på kattskrället så fort han visstas i trädgårn, bara om han går till attack eller nått.
Enough OT from me…
Håller med Tozzla. Om det inte är så att man har en pluttig liten kaninunge är det i de flesta fallen så att det blir kaninen som jagar katten… Katten kan stå och glo en stund på kaninen men när det vertkligen gäller kommer katten att fly.

Håller med dej Tozzla!
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Jag tror inte alla katter är kaninjagande monster precis katter glor nog mest och sen springer om kaninen varnar den tror inte den anfaller det är precis som Psyko :D
#16 - halvvilda katter bryr sig nog Inte ett piss fastän man skulle skjuta dem med ett paintballgevär. Visst, de kanske backar undan vid bråk, men de slutar nog inte komma För det. :/ Jag har försökt med det mesta Vad gäller Vildkatter (och mårdhundar. >.<) här, men de slutar inte komma Tillbaka och revirmärka och ge våra katter stryk för det. :(
Angående Paintballgevär tycker jag att det är mycket värre att skadeskjuta ett djur (en som inte är erfaren kan mycket väl pricka helt fel även med ett paintballgevär) än att "döda" det.
Men tillbaka till tråden….
#0 - Tur att det inte hände något värre i alla fall! Men du, ta med dig kaninerna in nästa gång för säkerhets skull. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag tycker katter ska vara som andra djur. Att dom ska hålla sig till sin gård. För jag gillar inte när katter kommer till min gård och stryker sig vid kaninburarna.. >.<
Hundar får ju inte komma till katt hemmen, då blir det nästan anmälning. Men vrf ska då katter komma till kanin hemmen ?? :O
Jag gillar katter , men inte OINBJUDNA katter.
Jag tycker sånna som har katter ska hålla koll på sina katter lika som vi ska hålla koll på våra: hundar, kaniner, hästar och massa andra djur..
Är det nån som håller med mig?
// Michis
Vad är det värsta som kan hända en kanin ifall en katt attackerar den? Att den dör, till och med…?

#22 Ja. Och även om den inte dör. Kan kaniner bli så chockade att dom skulle dö av det.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#21 Precis Michis, t.ex. våra katter Chicco och Siri håller sig vid vår gård och vid hästarnas hagar, dessutom bor vi endå ute på landet helt utan grannar, så om våra katter vill får de ströva omkring vart de vill men endå håller de sig vid gården.
#24: Mm ! era katter är duktiga :) <3<3
// Michis
#23 Det är ju en stor risk för kaninernas liv när det finns så mycket katter i de flesta områdena.
Många gånger har en katt närmat sig min kanin, men faktiskt så har vissa blivit rädda när Yuki närmat sig dem, och de har sprungit iväg då. En kanin som ''jagar'' katter. 
grannkatten här försöker lirka ut mina kaniner genom gallret, typ 1x1cm galler. lycka till kisse.
och det värsta är att grannarna inte bryr sej, typ ähs, det är ju bara en katt, :S
kanske ska man köpa paintballgevär… (a)

Håller med Wigge xD :D