Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 813 ggr
[Wera]
0

Löpnummer :S ?

Vi har skrivit stamtavlor till våra kaninungar och vi vet inte vad vi ska skriva i högst upp där det står "Löpnummer" bredvid "Årtal" ?

Vi har frågat endel som är i SKAF men de har sagt att man inte behöver fylla idet, men vet någon kanske vad det är? Är det något med honan, t.ex. sin antal kull?

Vet inte vart jag skulle sätta in den här tråden så jag satt den på kaninungar och avel ?!

[Wera]
0

Inga (A)

Lendsi
0

På min version med stamtavlor som jag har på datorn står det vid löpnummer:
"stammtavlor skall numreras i löpande följd" Och i rutan där man ska skriva de står de ett ex: " **001**" :)

Veero
0

#2 fattar inte O.o asso jag är tröög fattad, inget med dig men jag är alltid så XD

Lendsi
0

#3 haha, jag vet inte heller vad dom menar med det. Kanske dom menar vilken kull som mamman har fått, alltså om det är 3e eller 10e xD Om de är kaninernas 7e kull som ex så blir de la typ **007** xD lr nått :P

Thumper-KG
0

"Löpnummer" är den kanin i ordningen som du skriver ut tavlan på.

Ex. Du har 10 ungar, och har sålt 5 av dem som du har skrivit ut tavla på, 4 av de andra är så dåliga att du endast kan skriva "Härstammningsbevis" på dem, men den 10 är OK så du vill behålla den i din Avel och skriver därför en stamtavla, då blir det löpnummer "6" på den tavlan (för unge nr 10).

oavset vilken nr ungen har, så är det ett "löpande" nummer, ungefär som sidorna i en tidning, eller en bok…efter varandra..

Veero
0

#5 jaha okej :D

Men det står på mina stamtavlor: Ingo - löpnummer 1

Wilma - löpnummer 67    67 ungar ;O så därför fattar jag inte.

[Wera]
0

Så det ska stå 1 och 2 i de löpande nummrerna till våra två kaninungar? De är två stycken bara i kullen, och båda ska ha stam.

Moonstrike
0

#7 ja, om ni inte skrivit tidigare stamtavlor :)

[Wera]
0

#8 Vi har skrivit 4 stamtavlor förut 2007, men ingen av dom fick något löp nummer.

Lendsi
0

jag tror jag fattar :P

Thumper-KG
0

#6: Ja, då är där utskrivit 67 stamtavlor det året.

#7: Ja!

#9: Ja, men det gällde 2007, för år 2008 börjar du om på nr 0001.

[Wera]
0

#11 ;O 67 stamtavlor under 5 månader !! OMG vad Göran skriver ut stamtavlor (honan är född mars och leveransklar alltså runt maj)

Ingo var alltså den första som fick stamtavla då^^ höhö

Tack då vet jag vad vi ska skriva.