Holändare ?
Är det holländare :O ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
fixade länken :)
vet inte, dvv. är det itne iaf ^^ men OM du ska avla, ska du la ha resrena eller ?
Japp, det är holländare.
Not your mom, not your milk.
Läste den, verkar lite skumt. :S Ser precis ut som små hollisar & hon skriver dvärgkaniner.

#2 hehe jag ska inte avla xD
20 årig djurgalen moder*

#4 Men hon är nog ingen expert vid tanke på hur de gått till. Eller vad man kan säga. Haha. Det var ju inte planerat direkt.

10kr är ju rena skam priset :S
20 årig djurgalen moder*

#7 Ja eller hur!
Även fast det inte var planerat är de väl värda en slant.

#8 ja precis, 10 räcker ju inte äns till en god galss :S
20 årig djurgalen moder*

hmm ja ddet kan stämma! :S men söta var dom i alla fall!
ska jag mejla om priset?
Emma
Fy skam ! En kanin, enligt mig ska aldrig säljas under 300 kr. Kaniner är värda mer, de är en kamrat för hela deras liv. Inte något som man kan köpa en Piggelin för & spara 4 kr ! Nu blir jag lite förbannad. x) Det spelar ingen roll om kullen inte är planerad.

#12 Håller med.

man blir sugen på att köpa en av de… eller två bara för att de ska komma till bra ägare. Men vet inte om jag är redo för en till kanin nu efter twix 
20 årig djurgalen moder*
Usch.. stackars Twix. :(
har mejlat ;P
#14 Vet nt helt, men du kanske behöver nån att trösta dig hoss. Visserligen har du ju din nalle Ville :)
Men vet nt, du bestämmer ju sj. Kanske kan tinga/ha den på foder elr ngt liknande och se kanske framöver om du nu verkligen vill ha en till X)?
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
#16 vad skrev du? :P
Kan man skriva såhär? (har skrivit värsta konstigt så att de ska tro att det är en vuxen eller nåt xD):
Hej! Angående ditt pris på dina kaninungar så tycker jag att det är alldeles för lågt! Tänk på att de är levande varelser som behöver mycket vård och kärlek… De kostar ju förtusan mindre än en glass! Jag tror det är många som skulle betala minst 200-300kr för dessa små sötnosar… För guds skull höj priset!
Emma
#18 att jag tycker att 10kr inte är så bra pris, att hon ger bort dom, det är för faktigst en kanin, ett liv ! åså sa ja att hon borde höja priset till 200 eller mer, då får oftast en kanin bättre hem, och blir iallafall inte orm mat
skrev as långt x)
#18 låterbra ^^

#17 jo jag vetinte :/ , men skulle vara bra o få något nytt så jag glömmer alla minnen med han och får nya :( :/ Har mejlat, även om det står att man ska ringa :/ , men svarar de tar jag nog hand om en av de.
20 årig djurgalen moder*

#18 he he ja skriv så, om inget annat så skulle det vara kul att se vad de svarar, om de svarar. Skulle gärna se deras min när de läser
Prutare är ju ganska vanliga men folk som försöker höja priset är inte lika vanligt.

#21 Jag tycker verkligen inte att du ska glömma alla minnen med Twix. Men dock kanske du ska vänta med att skaffa en ny. Det kan ju kännas tomt nu i början. Men jag skulle iallfall vänta ett tag och låta sorgen komma förbi även fast den alltid kommer att finnas där. Aja, har svårt att formulera mig i text så ärsh.

#23 jo jag förstår hur du menar :/ , men det är så svårt för att vad jag än gör ( känner, ser, luktar, tänker, hör mm ) så är det på han! Såklart kommer jag aldrig glömma han, han var ju min favorit!
20 årig djurgalen moder*
Kan tänka mig att det förmodligen blir minst en (elelr flera) som blir ormmat.. :/
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#25 jo det är så himla synd :(
20 årig djurgalen moder*
10kr är ju mindre (?) en vad frusna möss kostar i affären.
Kaniner är större så ormen blir mätt snabbare. >.<
Kostar kaninen runt 300kr eller mer, föredrar de nog mössen till ormarna.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#27 Fast å andra sidan är en mus liv värt lika mycket som en kanins …. och en orms liv är också värt lika mycket….
med det har jag absolut inte sagt att jag vill att kaninerna ska säljas som orm mat.

#28 jo men de här har ju antagligen blivit kelade med och få äns känna lukten av kärlek och värme, så det är ju skilnad mellan de o "avlade orm djur" för de blir ju inte kelade och så. men såklart är det synd om de också.
20 årig djurgalen moder*

#29 nu vet jag att jag jämför pest eller kolera men jag tycker att det är ännu värre att hamna i ett dåligt hem där de får sitta i en bur hela dagarna än att bli orm mat. Allt för många kaniner lever i misär och kommer endast ut ur buren när den städas och knappt ens då.

dessutom så tycker jag att djur som föds upp i syft att bli orm mat absolut ska ha lika god omvårdnad och få lika mycket kärlek som alla andra djur. Så länge de lever ska de ha det bra.
#28; Ja det är klart! Jag älskar gnagare precis lika mycket som kaniner. Det jag menade var mer hur en ormägare tänker.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#30 jo klart de inte ska leva i misär. Men om de höjer priset är det nog fler som blir intreserade ( seriösa ), och de slipper lida. Men det är ju ingen jag kan ändra på förutom att säga att priset är lågt.
20 årig djurgalen moder*

Jag håller helt med er, priset är på tog för lågt. Priser på kaniner är alldeles för låga rent generellt

#34 ja, och kaniner ges bort hur som hälst :( , djur håller på o bli leksaker.
20 årig djurgalen moder*
ser ut som holländare iaf :)
- Mvh Emma

ja jag tycker det också :/ , men kanske är det någon blandis antagligen (?) eller rena (?) men tror inte det xP
20 årig djurgalen moder*
det ser ut som holländare, men kan också vara blanding med dvärgvädur kanske? rätta mig om jag har fel x)
hollisar solklart
…ser det ut som iallafall
jag mejlade henne och skrev att jag tyckte det såg ut som holländare och om det varit renrasig dvv så skulle dom nog inte ha så fina täckningar
har säkert ngt fel men så tror jag

har fått svar av henne. Ska ev åka o kolla vad det är för bebisar och hur de är i tepm mm.
20 årig djurgalen moder*
#41 Ska du isåfall köpa en elr :D ? Såg annonsen på blocket (och nu här xD) Ur gulliga iaf. <3

#42 nej jag vetinte, kanske. Lixom de är värda ett liv, kommer få apsolut ångest annars tror jag då de antagligen lockas till ormmat annars.
20 årig djurgalen moder*

Mamma ringde dit nyss, det va bara jag som hade kontaktat dem. Ska dit på sönda och kolla och hjälpa till med kön. Hon värkar inte kunna någonting tuvärr :/
20 årig djurgalen moder*

#45 ja jag tycker det också, men ska passa på o kolla på föräldrarna nu också tänkte jag.
20 årig djurgalen moder*

När hon skriver Dvärgkaniner, menar hon inte Dvv. Utan att dom är av dom mindre raserna. Dvärgraserna.
#47 men holländare är ju inte bland dvärgraserna x)

#48 kanske någon korsning? :) Annars kan man ju fråga henne :)

ska dit nu på söndag o kolla. ska även kolla in mamman o pappan o se vad det är förnågra, antagligen är det ju någon korsning menmen.
20 årig djurgalen moder*

#50 de var ju superfina iaf
lycka till

#51 , jo men får se det kanske inte är någon som matchar mej. Men tar nog en iallfall för att den inte ska ev bli ormmat. 10 kr lockar ju folk.
20 årig djurgalen moder*

Fick precis bilder på föräldrarna. Det är två hollisar :) , Mamman är en feltecknad svart/vit och hanen en japan som är hyffsat bra tecknad ^^
20 årig djurgalen moder*

puutt. Ska upp dit på söndag o kolla, sen på torsdag näste vecka hämtas de om det blir så att jag/någon annan blir/är intreserad
20 årig djurgalen moder*
Ok ^^ Kul :P

10 KR :O alltså de är inte ett bra pris. Vem som hällst kan ju köpa dom och ge som orm mat. 10 kr är ju mindre pengar änn vad ormaten kostar annars, tror jag…. iaf. dom där kommer ju antagligen inte komma till nå bra hem. Inte alla iaf. Några kommer nog bli mat :''''( <//////////////3
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#56 Neej det får dem inte… XD Jag säger det till mamma så tar vi hem hela bunten .. :P Lovar kommer inte ge dem till ormarna.. Dem får leva på annan mat.. Egentligen vill jag att mina ormar ska vara vegeterianer. XD
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#56 jo jag vet :( , är litte därför jag antagligen köper en.
20 årig djurgalen moder*
#58 ska du köpa en :) Ska övertala mamma och köpa en jag Meed .. :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Haha Liiite långt till Höör.. Näästan vid Malmö .. XD
/ Emma

#58 jo jag ska nog göra det. ska kolla på de på söndag och sen så hämtar jag nog en på torsdag. Är 99% säker att jag kommer ta en.
Jag kan ev ta ner de och sen typ passa de tills ni kan hämta..
20 årig djurgalen moder*
jag tror det är en holländare! :D

Mamma pratade med de idag. Alla kaniner var sålda, eller ja, på lör kommer det någon och tar hela kullen med sig ( antagligen ormmat eller så kommer de synas på blocket efter någon månad, men hoppas de är seriösa ) dock har jag första Ching och får välja vilken nin jag vill ^^ . Iallafall så åker vi dit på fre och hämtar hem en :)
20 årig djurgalen moder*

#60 jag ska till malmö på lör ^^ , ska ha monter på zoozity för en förening vid namn ssv :) :P , dock va tydligen alla sålda, men man kan ju kanske fjäska. Vetinte vad den köparen ska ha 4 kaniner till ( de ville köpa alla 5 igentligen! )
20 årig djurgalen moder*

10kr sätter hon väl priset på för att snabbt som attan bli av med de små sötisarna ^^
Men själv skulle jag nog sjänka de istället för ett sånnt skampris. Känns som att de inte är värda mer då ;S
Mvh Ellenfyrkant
10kr!?
dom kommer bli ormmat :(

#66 nej faktist inte, det va någon stor BJ uppfödare som köpte allihopa till sina Barnbarn för att de kunde inte hålla BJs :P och det va ju tuuur :P
20 årig djurgalen moder*
#67 det var en väldig tur! :)
- Mvh Emma

#68 hehe jo det va det :P , de va alldeles för trevlöiga för att bli ormmat :P
20 årig djurgalen moder*