Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 3094 ggr
Ellenfyrkant
0

Vilken kaninras!?

Jag gillar kaniner och kommer förmodligen skaffa ett antal i framtiden ^^, Vet dock inte så mkt om raser. Har haft dvärgvädur, en okänd, och flera korsningar tidigare :D Vet inte ens om man andvänder samma "rassystem" att olika kaniner är bäst på olika saker, humör, lättlärdhet o.s.v. Men om det nu är så… Isåfall vill jag ha en ganska pigg, men inte överenergisk kanin, utan nånn liten trevlig filur ^^
Det ska både vara en kanin som kan tycka att Kaninhoppning är kul, men även en liten gjis att bära i famnen :) Storlek spelar ingen större roll, bara inte nånn bamsing som belgisk jätte lr så :P

Mvh Ellenfyrkant

MarHai
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Holländsk kanin? :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

flisan93
0

Hemelin

Melvis
0

Dvv

Godiz
0

hålländsk kanin!!

KvirrZ
1

Låter som en liten Holländsk kanin :)

- Mvh Emma

Jetaime
0

Kan ju självklart rekomendera lejonhuvad/teddylöwen och teddydvärgvädur. Men ett måsta är att man kan tänka sig hålla på lite med pälsvård, och vissa kaniner i dessa raser är för lata för att hoppa men jag har själv ett litet lejon som jag precis har börjat hoppa med och där är det fart minsan! Har börjat hoppa med två av mina teddysar också, den ena verkar inte riktigt vara hopp typ men den andra är det bra fart på!

Två små lejon som myser ;)

Ellenfyrkant
0

#6 *Pälsskötsel är inga problem för mig, har en sheltie (hund) som jag borstar varannan dag annars så ^^,
Åh guuuuud, vilka sötnosar! :D All den där pälsen ser såå mjuk åå mysig ut :)

Mvh Ellenfyrkant

Sashhi
0

Men.. alltså alla kaniner vill ju inte hoppa. Man kan inte se det när dom är ungar.

Not your mom, not your milk.

Mariija
0

Jag skulle rekomendera en löwen/dvv blanding, men som #8,säger, alla vill inte hoppa.
Alla kaniner kan ju hoppa, men vissa tycker inte att det är roligt.. :/

Michiis
0

dvärgvädur ;)

// Michis

Ellenfyrkant
0

#8+#9 Självklart vet jag det! :D Att alla inte vill hoppa, men det är ju större chans om man köper en ras som det brukar vara fart i ;D

Mvh Ellenfyrkant

Michiis
0

Jag har dvärgvädur, och dom är det väldigt fart i hoppning. Men jag tror det är blandraser som typ mest har fart i hoppning?

// Michis

Mickis1994
0

Låter som att Holländsk kanin är perfekt för dig :D

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Sashhi
0

Hoppkorsningar är ju mest "gjorda" för hoppning, och har stört chans att gilla det.

Not your mom, not your milk.

ClaudiaL
0

hehe en lejonhuvat :)

Kristall
0

Tycker det låter som att Holländsk kanin passar dig. :)
Och även Dvärgvädur är en ras som kan hoppa bra. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Niike]
0

Vill du ha en mys-ras som gärna ligger och gosar i famnen föreslår jag teddyvädur! :)
Jag har ingen erfarenhet av holländare, men tycker dom verkar supergoa och pigga av sig.
En annan lugn ras är dvärgvädur som brukar gilla att ta det lugnt och mysa, men kan även vara väldigt duktiga i hoppning.

RobiaS
0

Jag tycker att du ska ta en holländare. Har inte haft någonmen jag tycker att de verkar trevliga. Skulle vilja ha en själv :)

[Wera]
0

Rekomenderar dvärgvädur elr hermelin :D

Kim-Lejon-Pelle
1

Jag kan verkligen rekommendera rex. När hindren kommer fram blir det riktig fart i min rexhona. Rex är en väldigt pigg men ändå mysig ras.