Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 451 ggr
dadoo
0

kanin trubbel

min lilla söta kanin har så hård mage och hon är så sur hela tiden, ja undrar om det är sen katten kom eller ifall det är något annat.. förut så kom hon fram oftare och ville kela men inte nu, är så orolig för det är ingen i familjen än jag som vill ha det där lilla knytet.. alla andra tycker hon är jobbig och ivägen.. dom skojjar om att det vore skönt om hon sprang iväg.. men guud!!! min lilla älskling!

(Bild -> http://img72.imageshack.us/img72/5173/pict0583jy7.jpg src="http://katter.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />)

Tina-A
0

Ja, det kan ju mycket väl vara så att någon/något skrämt henne. Då brukar kaniner bli lite skygga ett tag. Våran kanin Molle var lite sur efter att vi kastrerade honom, stackarn :P Och Leah var sur när hon blev gravid. Hård mage? Jag har ingen aning..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

dadoo
0

hmm… är så orolig för henne.. men det är ja alltid! =D

Lise-Lotte
0

Hård i magen avseende avföringen eller hård över magen?

Hård över magen när du tar på henne kan vara att hon drabbats av trumsjuka och det är allvarligt. Det blir gasbildning i tarmarna vilket smärtar och trycker på andra organ. De "slutar" att bajsa och även äta och vill naturligt inte heller kela eller annat. Ta kontakt med en veterinär om du tror att hon kan ha detta.

Denna kommentar har tagits bort.
dadoo
0

hmm.. nej hon bajsar och äter normalt.. mitt lilla matvrak!

Lotta_A
0

Mm. det är säkert något som skrämt kanine. Då brukar dom bli lite mer reserverade.

Det är bara att ge kaninen en massa uppmärksamhet och var lung och snäll mot sötnosen så löser det sig säkert :)

dadoo
0

tack! jag är alltid lungn och snäll mot min kanin, men det är så att min bror och min mamma bråkar ganska ofta och skriker till varanndra.. hon har ju också fått kvalster nu så..

Lotta_A
0

Okej. Kaniner avskyr ju höga ljud. Det kanske är din mamma och din bror som skrämt kaninen`?

Be dom att bråka lååångt från kaninen :P

dadoo
0

heh.. jo ja har försökt att säga till dom att ta det lungt, för det börjar irrretera mig med nu.. för när mamma är arg på honom då är hon arg på mig med… iaf. kaninen var lite olydig igår.. åt up en hel tidning och bajsade över golvet, bara för att hon inte fick ett half kex som nattmat.. hon fick en halv halva, men det var för att min "styv"pappa inte ville ge henne mer för hon bajsar så.. men där fick han för det! =P

Tina-A
0

#9: Haha, vilken liten diva :) Hon vet minsann vad hon vill! Åt upp en hel tidning? Stackars tidningen :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

dadoo
0

jo du.. när hon är sur då vänder hon allt uppochned.. till och med jagar katten gör hon..

Lise-Lotte
0

#5 det var väl bra  och vad jag läst så har du att göra Glad härligt med djur som har starka personligheter

dadoo
0

älskar djur med päls! men.. är ju allergiker.. annars så skulle vi ha många djur! ( allergisk mot pälsen då )

Lise-Lotte
0

Det var jag också om jag hade henne för nära ansiktet eller om jag glömde tvätta mig efter att hållit henne så rann och svullande ögonen. Kanin är ju bland det mest allergiframkallande man kan ha, mer än katt. Och det fick jag veta efter att vi hade köpt henne. Men det vara bara att tåla Glad

dadoo
0

hmm.. jo… men det konstiga är att ja klarar av henne.. hon luktar så gott, men katten kan ja inte lukta på.. då blir ja sjuk.. =P

konstigt tycker jag, eftersom ja visste också om det där med kaniner, att dom är värst.. =S

Lotta_A
0

Jag är också lite allergisk mot pälsdjur, men det går bra med Molle ändå. Jag brukar inte känna så mycket. Ibland blir jag lite snorig och ögonen rinner, men det är bara om jag klappar på kaninen och sen kliar mig i ögonen, annars brukar det gå jättebra.. :)