Hiroshi. :/
Jag har märkt nu, om jag sitter med Hiroshi i hennes Hage, så bits hon. :/ Hon kommer fram till mig, och sedan börjar hon bita på mina byxor, och om jag lyfter upp henne, så försöker hon bita på handen eller tröjan. >< Vad kan detta bero på ?
Not your mom, not your milk.
tonåren kanske ?
// Michis
#1 - Hon är lixom bara 3 månader, är inte det liite tidigt ?
#2: jaha.. jo kanske.. Men mina ungar brukar typ bita lite på mig, men det för dom typ kollar om det går att äta x) Typ lite svårt att förklara men,men.. Säg åt henne typ "fy" eller " sluta" Lär henne att inte bita.
// Michis
#3 - Jag säger det varje gång, tar upp henne och håller handen under käken. Men då försöker hon bita mig i handen, asså hon hugger inte, utan bara biter lite. Och detta gör hon BARA i hagen, hon är hur go som helst annars.
men håll inte handen under käken då?
ta i henne med ena handen om frambenen+magen och andra rumpan, börjar hon sprattla lägg en arm om sidan på henne och en under henne, så hon "ligger i en korg".
du kan sprätta lite lätt på nosen om hon endå biter dej så hon får veta att det är fel.
lycka till :)
#5 - Asså, jag tar tag i framtassarna och håller i dem med sammahande som när jag håller handen under huvudet, asså inte riktigt vid käken, utan vid hmm.. under huvudet bara, precis bakom munnen. Med andra handen håller jag i hennes baktassar. Sen säger jag "Sluta!" Släpper ner henne, men hon fortsätter endå.
Ska pröva det där med att sprätta löst på nosen.
#6 Min lilla hollis är också lite så nu. Men jag tror att han börjar komma in i tånåren. Han ska lixom trotsa mig och mina regler hela tiden. Det är abjs irrirerande ibland, men ganska gulligt också ^^ Vi har haft våra "gräl" som oftat slutar med att jag nästan skriker på han och fyar han och han springer runt i hagen och knorrar/morrar. Mitt störta poblem är att han inte kan vara stilla i famnen, han sprattlar bara för jämnan :/
#7 - Okej. Vi får väl hoppas att Hiroshi är tidig i tonåren.
Verkar ju ganska tidigt för tonåren.. "/
Det kan inte vara att hon är lite nyfiken-busig? xD Måste bita lite på allt för att testa det och se vad det är typ..
Hon är ju en kaninunge! Jämför henne med en liten valp så ska du nog förstå varför hon gör så ;)
Myran var precis så, fast hon bet mig mest i tårna.
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
#11 - Jaa, okej, Men det började lixom typ 2 dar sen, och bara i hagen. x)
Jag skulle inte släppa ner henne i hagen igen. Eftersom det borde hon se som en belöning och det uppmuntrar ju henne till att bita. Typ ^^
Emma
Så gör Zoie fast inte när man sitter still, om jag försöker klappa henne eller ska bära upp henne då kan hon bita mig. Och hon fyller 2 år om ungefär 2 veckor :O
Biter hon eller nyper hon?
Det kan också vara ett rop på uppmärksamhet. Mina honor kan slicka sen nypa för att jag ska klappa dom.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#15 - Asså, hon hugger inte direkt, men hon nafsar inte heller. Mittemellanåt.