Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 802 ggr
Veero
0

Tvättas levande :O

Läs det hära: http://www.resume.se/nyheter/kampanjer_pa_g/vecka_48_2/index.xml 

Gå längst ner.

Varnar känsliga läsare.

Flikka
0

Blir dom verkligen tvättade? :/

Veero
0

Ja, det visades på TV med.

[Niike]
0

_"uppmärksamma att miljontals djur plågas och dödas för sin päls".

_Varför skulle dom som är emot djurplågeri, själva göra så?

[PixelMollan]
0

Det säger ju emot sig själv isåfall..
Djurens rätt - tvättar kaniner
Ska inte djurens rätt vara EMOT djurplågeri osv?

tinaLY
0

:O sjuka jävlar! & dom ska vara imot djurplågeri!

#2 Dog dom? :(

[Niike]
0

#4 Precis!

thexclub
0

det här var det sjukaste djurens vänner gjort. Totalt jävla flopp.

the vanity, it becomes insanity

Veero
0

#5 vet ej, gillar inte att kolla på något sådan byter direkt om det är något med djur som görs illa. Kan bara läs för då ser jag inte det.

thexclub
0

är det säkert att det inte bara var något för att visa? Eller alltså, att de inte satte igång tvättmaskinen utan bara satte in kaninen..

fattar dock inte syftet, de skulle kunnat protestera mot att djur dödas för sin päls på annat sätt.

[Niike]
0

Förmodligen har dom bara gjort sådär för att ha det till en bild.

_"Annonsen, som visar kaniner som stoppas in i en tvättmaskin.."

_Men om det visades på TV?! :(

emms
0

what fattar ingenting -.-. Nån som kan förklara?

Emma

thexclub
0

#10: ja jag funderade också över det…
himla dumt iallafall, de sänder ju ut fel signaler. Vill itne tänka på hur många som tror att det är OK att tvätta kanin i tvättmaskin nu, för "djurens vänner gör ju det"

[PixelMollan]
0

Dom MÅSTE ha trickfilmat det i tv.. det kan inte vara sant. Hela tvättmaskinen fylls ju med vatten och snurrar runt och kaninen måste isåfall garanterat dött!
Kanske satte in en kanin och stängde luckan och sen bytte till ett klipp med en brå luddig boll som tvättas och sen bytte klipp gen där dom tog ut en våt kanin.

Är det sant så ska jag personligen protestera tills jag blir gammal :S!

Wigge
0

Tss tror inte en sekund på att dom verkligen tvättade dom levande kaninerna..

Finns det ingen film på internet som man kan få kika på det eller?

Milosmamma
0

Nej såklart dom inte tvätta dom, dom håller en kanin mot en tvättmaskin för o få fram sitt budskap att dom är imot sånt där. Det där ären bild som fångar uppmärksamhet.

MoaL
0

Det står väl ingenting om att det ska visas på tv. De visar bara denna bild så att man ser att pälsen man använder faktiskt en gång har varit ett djur, och tvättar man djur? Nej. Det är nog så de menar det. Det skulle aldrig falla en normal människa in att tvätta ett djur i en tvättmaskin.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Moonstrike
0

Det (jag tror) dom vill få fram är att man inte ska ha päls eftersom det är djur. Dom försöker säga att det är samma sak att tvätta en kanin som.. jag vet inte, svårt att förklara, men kaninen ska symbolisera klädesplagget^^

Kristall
0

Tror som #17.. tror nog knappast att de menar att sända ett budskap i stil med "Var en djurvän, tvätta din kanin i tvättmaskinen!". :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
0

Fast de borde väl ha ett rött kryss eller något över bilden i så fall. x)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Lans
0

Tror väl knappast att Djurens Rätt tvättar kaniner på riktigt! Det där var ju bara en annonsbild?

Dom vill ju bara få fram att djur inte är kläder. Att det är samma sak att tvätta en kanin, som att tvätta en päls (pälsen i sig känner ju inget, men för att få fram pälsen plågas/dödas ju djuren). 

"Varnar känsliga läsare." Vaddå det var väl endå inget känsligt? Bara en kanin utanför en tvättmaskin. Det var ju en kampagn för Djurens Rätt och inte djurplågeri.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Zoie]
0

omg, stackars stackars kaniner som blir tvättade i tvättmaskinen!

bella_hoppe
0

stackare!!! stackars kaniner

Salladshataren
0

Skrattretande, ungefär lika mycket skrattretande när djurrättsaktivster åt en vildkatt för att visa att man inte kan behandla sina grisar som svin (lol, jag trodde grisar var samma sak som svin). Stod i kvp om det.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

kaningodis
0

#15 Håller med. 

#17 Jag fattar vad du menar ;) 

De tvättar ju inte kaninerna, det är bara en annons emot att göra kläder av djur (päls)!

Kastanjegårdens Kaniner

Frida
0

Det är väl klart som korvspad att de inte stoppade in kaninen i tvättmaskinen. Jag vet att många här är unga men försök att tänka efter en gång extra innan ni drar förhastade slutsatser, det gäller allt i livet.

Lägg gärna märke till att personen som håller kaninen håller den rätt också, inget grepp om nackskinnet eller liknande. Måste säga att det för övrigt är en bra reklam de har skapat. Den ger ett intryck som slår bättre än vad de kunnat visa istället.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

ClaudiaL
0

vet inte om jag riktigt tror på det där

Ync
0

asså jag tror inte att de är på rikt, typ mest ett pr trick av något slag. :)

[chriistina]
0

Det är väl ändå rätt självklart att d einte tvättar kaninen. Tänkt lite. Djurens rätt har massor av medlemar och skulle de göra ngt sont skulle de ju förlora de flesta av dem.
De vill "bara" visa att kaniner inte är kläder. Man kan klippa och redigera i filmer så mkt nu så de kan se verkligt ut fast det inte är det.