Sommarproblem?
Har ni fått några "problem" med era kaniner nu när sommaren kommit? T.ex fästingar, trötthet?
Rufsan har blivit slöare och fått några fästingar.
Biggles öron har till och från börjat sloka pga värmen, hans bur är invaderad av tvestjärten (fast dom gömmer sig på botten så han märker inte av dom, dom kommer fram när man städar) och han har fått massvis med fästingar. Plockar ca 1-7 fästingar från honom, varje dag!
Och sen blir det "fina" märken efter dom. Sen har jag upptäckt små "klumpar" av hans päls på kinderna som sitter ihop med typ blod (?)..

Någon fästing har mysan haft men inga störra problem ^^ <3

Nej, än så länge så jag inte stött på några fler problem än fästingar som kryper över pälsen.

vilka jobbiga problem :/
mina kaniner har klarat sig ganska bra, ingen fästing eller så. Mest värmen som gör att de blir slöa
the vanity, it becomes insanity
yes, skalman har fått en del fästingar faktiskt..
Medarbetare på Hundar.ifokus

min kanin har inte fått några fästingar elr trötthet.Vi har int ehaft så många varma dagar ännu…det var värst första dagarna i juni
mygg det blev ett riktigt mygg år här uppe =/
Det enda problemet är väl myggen, men myggen går inte in i deras burar konstigt nog (fast det är ju bra). Fast å andra sidan har de minst 15 mygg på sig och runt sig när de är i hagen.
Någon enstaka fästing runt ögonen. Trötta när de är som varmaste. Men inga andra större problem än :)

Inget spec har hänt mina, lite sega blir de ju när det är varmt, men inga festingar. De går inte där det är såå högt gräs ;)
Mvh Sigrid

Nej faktist inte :)
Nej, det är ju kallt och regnar här… Som vanligt :@ >.<
Emma
Inte några stora problem, förutom när Hiroshi fick fästing vid ögat, blev hon lite svullen.
Not your mom, not your milk.

#7 i Lainio eller? :P inte då här va ja vet ;P
Har inge fästingar här, å mina kaniner är på fodring så vet inte om dom har nå problem eller så :P
Fästingar. Massor. Den som är mest drabbad är Alpha, med sina elefantöron. Plockar fästingar på henne varje dag "/
inga problem här, förutom fällningen >.<
Tycker det kommer flugor även om jag städar varje dag…

nu har det börjat komma flugor här.. usch
the vanity, it becomes insanity