Stor Ny Kaninbur!
Nu äntligen har Pappa o jag byggt en ny superstor utebur!
Igentligen så skulle vi inte bygga den förren den nya kaninen som Melvis ska bo med kom.
men jag var för ivrig…
Den är så säker att han kommer få va ute och springa när jag är i skolan!
Han flytade in Idag så det blir första natten i natt.
Komentera gärna men inte förrän jag säger till

Nu kan ni komentera!
ni som redan har gjort det..
TACK att ni gillade den

#15 Vilket Hål?
får kaniner sitta på nät? vad jag läst tidigare här på KiF får en kanin inte ha nät som botten eftersom dem kan fastna i det och bryta tassarna osv.
Fin var den i alla fall.

Jättefin! :)

# 18 Om man inte har nät så gräver dom sej ju ut?

Jättefin!

#15 Jag stänger locket när jag e i skolan- är det det du mena?
Det är nät på Golvet men jag förstår vad du menar med att dom kan rymma.
#20 inte om man sänker ner ramarna en bit ner i marken då kan han inte gräva ut sig.

#23 Nej det e klart… Men är det inte väldigt svårt?

18#
Göra illa sig?
dom rymmer ju anars?
det är stora håll i nätet så jag tror det är säkert
#24 nää det är bara att ta en spade och sen är det bara att gräva =D. Det är så vi kommer göra med våran Hage för att göra den rymningssäker.
#25 inte om man gör som jag skrev på övriga inlägg. Jag skulle gräva ner den en bit i marken istället för att inte riskera att kaninen skulle fastna. =) Blir han skrämd tex och får panik kan han lätt fastna i nätet oavsätt hur stora hål det är =). Bara ett tips?.

Men asså vi har kollat på nätet och det värkar väldigt bra och så… Jag skulle ju alldrig låta min Älskling va där annars.
#28 säger bara att faran kan hända. Jag skulle aldrig ha satt en kanin på nät oavsätt hur bra nätet än ser ut att vara i mina ögon. Min bedömning över hur nätet ser ut hjälper ju inte kaninen. =)
Jättefin :)

29# Tack för tipset!
Vi ska sätta fast nätet bättre i morgon. Sen ska vi prata med Fäboden ( En affär där jag köpte honom ) Där har jag köpt min andra bur och jag vet att dom kan mycket om sånt.
Vad fin! :) Skulle själv vilja ha en såndär fin :) . Vad den jobbig att bygga? tog de lång tid?

32# det var inte så jobbigt men pappa gjorde ju mest fråga honom
För oss tog det en dag!
vad fin rasthage till din kanin?
#18: Som #34 säger så är det fullt lagligt att ha nät på en utebur som har kontakt med gräset (dvs står direkt på gräset).
Däremot är det olagligt att ha när i botten på en bur som är upphöjd och står på ben.
Är den upphöjd kan ju kaninen fastna med klor/tass och liknande, men inte om den står direkt på marken. =)

Tjusigt!
#36 jo jag vet =). Men jag tänkte att kaninen kan ju få under sin tass under nätet och sen få panik av att den inte kommer loss och gör då illa sig. =)
#38: Det beror ju på vad du har för nät. =)
Har man samma nät som ex på burdörrarna, där hålen är max 1cm stora, så kan de omöjligt fastna med tassen.
Har man större maskor finns ju ev den risken.
Men som sagt, det beror ju på storleken på maskorna.
hur gör du för att fälla upp och ner taket??
#41 de har kanske gångjärn eller något? (:
- Mvh Emma

Jättefin :)

jättefin!!

*Putt*
Eftersom trådskaparen ville att man skulle kommentera när denne sa till, tog jag bort alla kommentarer som skrivits innan. Herregud vad många det är som inte kan läsa vad det står i inlägget!
/Maja, Medarbetare.
Jättefin bur! :)
jättefint :)
du kan gjärna komma hem till mig och bygga en åxå 
Jättefin! Jag vill ha en sån (A)
Vad är det för mått?

Jättefin :D

Den var jättefin!! Och perfekt storek

ska du lägga in halm och hö ??

Underbar :P

shit, vad snygg och bra :D
#42 Jag menar inte så
Jag menar hur kan det bli som ett tak? r inte taket för kort för att bli som ett hus tak eller för stort för att bli platt??
asså den är grymt snygg! :P den ser väääldigt bra ut
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jätte fint ^^ Stor och rymmnings säker.

Många frågor 
Här kommer några svar:
#48 Visst
#50 2 gånger 4 meter
#53 Bara i hanns själva bur ( Inte i hanns motions bur )
*Putt*

#61 Vad är det för nät du har i botten och vad kostar det, och vart finns det?

Coop Forum köpte jag det. Va ganska dyrt. Men det är mer som ett galer än nät.

hur mycket ungefär kostade det per meter?
Ser ju jättebra ut det där!! :) Lyxigt, verkligen! :)

Ge mig! Din pappa kan komma hit å bygga en "utegräsbur"! Nu är jag avis!

jättefin bur :D

snygg ;)
Såå snygg asså!
Med vänlig hälsning,
Jenny

Fin bur, cool dörr ;)

va STOR! skulle vilja ha en sån…
Fin! Mina kaniner bor i vår gamla hundgård som vi nätat mer på!
De har sin bur på ben däri och kan gå ut o in som de vill och en hundkoja finns där med!
Storleken är väl 5x2,5 meter ca
I somras hade vi bärnät över men inget nu!
Jättefin:)

Jätte Fin bur

Väldigt fin bur :) Jätte avis :D
Ang. det där med nät i botten. Jag vet att det finns en lag (lag o lag.. men :D) som säger att man inte får ha nät som botten i burar med ben, alltså som är ovanför marken, vet att någon sa det. Men på marken är det helt okej, det är vad man själv tycker. Har själv 2 uteburar med nät i botten. Det är för att jag flyttar runt dem ibland, jätte praktiskt :)
Mvh Sigrid

Jag ska snart lägga nät i min botten, just nu har jag golv i botten på min kaninbur eftersom den är båe inne å ut bur :P nu tror ni säkert att den buren är väldigt liten eftersom jag har den inne åxå men de är den inte, kan lägga in en bild på den nån dag, har ingen bild nu : P
P.s: ÄR JÄTTE AVIS PÅ DIN BUR!! :D Ett bra tips? hur man kan bygga dessutom! :D
Jätte fin bur …rymlig och bra !!!
skulle gärna bygga en sån bur ska kanske göra det nu i sommar(om det är okej för dig asså)
den var jättefin :) det är verkligen skönt att se att kaniner har det bra :D

Tack att ni gillar den (:

Tycker det ser supersnyggt ut D!
så fin den var ! stort