Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 882 ggr
Tina-A
0

Kaninlös

Hej alla.. Jag har undvikit den här frågan lite och försökt hålla det lite hemligt. Jag har sålt Leah och Molle.

Var tvungen att göra det i samband med att jag flyttade hemifrån. Jag är pälsdjursallergiker för dom som inte vet det, och jag klarade inte av att ha dom inomhus.

Det är jättetråkigt och det var mycket jobbigare att göra mig av med dom än vad jag någonsin föreställt mig.

Har nu inte haft kanin på snart ett år alltså och det börjar kännas jättetråkigt. Vill verkligen ha kanin igen, men jag vet inte om jag kan ha den inomhus i så fall. En rex är väl enda alternativet tror jag.

Jag totalt älskar djur och måste ha djur i mitt liv. Det har kommit in ett annat djur i mitt liv nu, men det borde jag inte ta upp här. Vill att det ska vara Leahs och Molles tråd.

Saknar dom båda jättemycket och jag ångrar mig ofta. Men det var för mig egens hälsas skull. Känner mig jätteelak mot dom, men det känns som jag inte hade något annat val :(

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Salladshataren
0

Jag förstår att du var tvungen att sälja dem och det var svårt för dig att skiljas ifrån Molle och Leah. Men varför tog det så lång tid innan du berättade för oss? Alltså, seriöst jag tror alla förstår dig, så varför vänta med att berätta om att du har sålt Leah och Molle?

Inte för att jag tror folk blir arga på dig…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Tina-A
0

Jag vet inte riktigt.. Det vara bara jobbigt.. Hade skuldkänslor och kände mig elak. Jag berättade efter några veckor (nån månad?) för medarbetarna, men jag har liksom inte kunnat gå ut med det ordenligt. Har kännts jobbigt.

Keligast
0

Åh :( kan förstå att det är svårt att snacka kring detta ämnet. Jag vet inte alls hur det är att vara allergisk, men jag har hört hur det är. Måste varit jobbigt att umgås med dina kaniner när du inte tåller de små. Jag vet inte vad jag ska skriva, men du ska veta att du gjorde ett bra beslut för din egen hälsa och även kaninerna. Måste varit jobbigt för dig att lämna dom <'3 tänker på dig.

Jennie104
0

Nämen stackare! förstår att det är jobbigt :/

Nu blev jag nyfiken på vilket djur du har nu?

Tina-A
0

Vad gulliga ni är! Tack för erat stöd, det värmer verkligen.

#4: Kan starta en ny tråd om det.

Salladshataren
0

Inte ska du ha skuldkänslor Tina :)

Jetaime
0

Usch vad jobbigt! Jag hade aldrig klarat det (det är lätt för mig att säga som inte är allergisk) Men jag kan riktigt tänka mig in i din situation, det hade vatt det värsta som bara kunde hända. Djur är det viktigaste som finns i mitt liv, så att sälja alla mina kaniner, nej det hade inte gått ;/

emms
0

Usch var tråkigt och jobbigt. Men du gjorde väl vad du måste, kan inte vara kul att gå omkring och vara allergisk hela dagarna :/

Emma

Jennie104
0

Det var starkt gjort av dig Tina! Jag skulle inte klara det!

[Niike]
0

Förstår att det är jobbigt Tina :/ Att göra sig av med några man älskar är nog det värsta som finns. Men det var det bästa för dig!!
Leah och Molle kanske får det bättre också, nu när du jobbar och allt? Du kanske inte hade hunnit med dom lika mycket?

Kram <3

Miiah
0

Förstår precis hur det är, min mamma är också allergisk och har astma. Men det verkar fungera så länge jag rensar burarna väldigt ofta och har mitt fönster öppet och så. Sen så hjälper det nog också med att jag har kaninerna i ett rum där mamma inte är så ofta. Något du kanske kan fundera på? :)
Sen dammsugar jag ofta i det rummet också, är noga med att det inte kommer ut spån/halm/pälstussar ut till mamma. :) Sen har ju medicin, det kanske du inte har..?

Clariiz
0

Riktigt stark!
Förstår dig, det måste vart hemskt.
Men det var det bästa för både dem och dig.

Hoppas du lyckas lösa det på något sätt så du kan skaffa dig en liten nin :) Ni har inte balkong?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

malinroth
0

Sorry att jag tog upp det :/ Det är ju jättetråkigt när det blir så men det är ju inte heller kul att vara sjuk för jämnan såklart! O inte annat kn du säkert ha kanin igen om du flyttar till hus såsmåingom.

Zvintos
0

Förstår dig till fullo Tina!
Är själv pälsdjursallergiker, även om jag tål kaniner.
Däremot är jag allergisk mot hö & spån.
Så att ha kanin inne för mig går inte heller.
Hade gjort samma sak, om jag vore i din sits!
Även om det är bland det svåraste som finns, så måste man först och främst tänka på sin egen hälsa.
Allergi kan vara ett rent helvete.

Noa-Nisse
0

du gjorde rätt! om du hade behållt dem hade du kanske utvecklat fler och fler allergier. vilket man kan göra om man utsätts för det man är allergisk mot. Förstår att du saknar dem!!
men men, du får tänka på att molle och leha har det säkert jättebra där de är nu! :D

Medarbetare på Hundar.ifokus

ciss
0

Jag visste om det, jättetråkigt men ibland måste man. Kan du inte testa om du tål rexar då? Tål du hö & spån?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

#16: Ja, hö och spån tål jag.

Jo, jag är jättesugen på att testa rex faktiskt! Hoppas jag kan göra det snart.

#14: Ja, det är verkligen synd om oss som är allergiska mot pälsdjur samtidigt som man älskar djur. Kan inte någon som hatar djur vara allergisk istället? Det är orättvist.. Jag har liksom inte gjort något dumt för att förtjäna det…

Zvintos
0

#17: Ja, jag tycker forskarna kan komma på ett botemedel/vaccin mot allergi. ^^

[Zoie]
0

Du gjorde rätt, om du hade haft dom kvar kanske det hade blivit värre och värre med allergin. Jag förstår hur du känner dig. Vad roligt om du kanske kan prova på en rex! :D

Deco
0

Jag förstår dig så väl! Jag är själv pälsdjursallergiker och att ha tjejerna inne är helt otänkbart. Tack och lov bor vi i villa så jag kan ha dem både ute och i garaget. Annars skulle det aldrig fungera. Du får blicka framåt och hoppas att du kan ha kanin igen i framtiden :)

Lizzan
0

Starkt gjort tjejen.

Jojsan
0

Vad jobbigt :( Synd att du inte kunde ha dem kvar..

Thumper-KG
0

?!!

Salladshataren
0

Anders är som ett frågetecken Oskyldig

KvirrZ
0

så tråkigt :(

även om jag sagt det för länge sen ^^,

- Mvh Emma

repekka94
0

skaffa en rex dom är jätte gulliga ^^

Feliciaa
0

Vad tråkigt att det blev som det blev :(

Men man får väl önska dej Lycka till med ditt nya djur ;)

Moonstrike
0

Vad tråkigt "/ Men förstår att du behövde göra det..

Hoppas du tål rexar :)

Ync
0

Vad tråkigt att du var tvungen att göra dej av med dom, :(
hoppas det går bra med rexkaninen om det blir någon :)

Thumper-KG
0

#24: Ja, jag ligger vaken i dagar efter jag har sålte en unge, och undrar hur den har det…

Skulle antagligen avlida om jag gjorde av med mina ninisar..

Lite OT, sorry Tina…

Tina-A
0

#30: Jag kan precis relatera till det där faktiskt.

aliciia
0

vet inte om jag har kommenterat redan,

tråkit att du fickgöra dej av med dom :( men hoppas de har de bra nuhos deras nya ägare :)

Kawaiih
0

Jag tycker det va ett bra beslut.
Om du skulle ha haft kvar dom så skulle inte du ha mått nå bra och därför inte kunnat att ta hand om dom som du egentligen hadde velat.
Dom har det säkert bra nu.
tycker det va ett mycket bra val :D Tror dom flesta tycker det här också.
Men kan förstå att de är jobbigt att inte ha dom hoss dej så som du hadde det förut. Förstår också att de har varit mycket jobbigt för dej…

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Kawaiih
0

btw. min vänn surrade om något vaccin emot pälsdjursallergi som man tog en spruta och sen va de lixom bättre i några/något år. Något du kanske kan testa?

(vet dock inte om hon viste att de fanns de eller om hon hadde hört någon som trodde det)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering