Hur ser man dräcktigheten ?
Hejhej, undrar hur man ser att en hona är drecktig ? För i onsdags fick vi 5 kaniner av någon gubbe och vi kunde inte säga nej då de inte såg så jätte frecha ut precis.
Hon är rund om magen och bröstvårterna syns, och är ganska stora. Hon är allmänt tjurig, men vetinte om hon är det även om hon inte är dräcktig. Tacksam för svar, vill inte alls ha ungarna då jag misstänker att det ev kan vara inavel. Så antagligen kommer ungarna avlivas. Har varken tid eller plats för 7 kaniner + ungar. Iallafall inte just nu.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
De brukar vara rundare, ha större bröstvårtor och så, hon kan vara med ungar eller så har hon nyss varit det?

#1 vetinte, vetingenting om henne riktigt för jag har bara haft henne 1 dygn. Men hon hade sälskap av en kastrerad hane och de kanske satte ihop de direckt eller så ?
20 årig djurgalen moder*
#2 Jo, kanske ;S ? Men avakta och se om hon börjar boa så ta bort hanen ;)

#3 jo jag har låtit henne vara ensam.
Klart hanen är borta, han fick gå bort direckt när jag kände hennes mage! , Nu har han istället sälskap av min kusins kanin och är såld dit.
20 årig djurgalen moder*
Hoppas allt går bra :)

#5 jo jag gör det också :/ , har iallfall nästan bestämt mej att ungarna ska avlivas. Men det kan ju skada honan mycket.
20 årig djurgalen moder*
#6 Ja, det kan skada honan mkt, men om ungarna inte har t.ex. fel så kan man väl endå behålla dom men inte låta dom gå och bli föräldrar (får ej avlas) .. jag skulle iaf. behållt ungarna och sålt dom till hem där dom INTE ska avlas och kanske i bästa fall kastrera hanarna (köparna till ungarna).

#7 jo men vetinte om jag har varken tid eller plats för ungarna. och tänk om jag inte får de sålda och så ?
20 årig djurgalen moder*
#8 Lämmna dom till ett djurhem, kanske zoo butik? *Fast då måste man berätta att de INTE får avlas*

Kan man känna på kaninens mage om hon ska ha barn? Min hona är ju parad, hon var det när jag köpte henne å då ska hon ha 8 juli, hur vet man om det blev nått?

#9 jo ja, jag får se hur jag gör i stunden. Kommer säkert inte klara av o avliva de :/ , men hon kanske kommer få beholla någon ynka.
Djurhem ? , gillar inte sånt.
20 årig djurgalen moder*
Jag skulle avliva ungarna.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#13 jo jag tror nog det kommer bli så jag också.
20 årig djurgalen moder*
Skulle aldrig klara av att avliva små ungar som kanske inte ens har några problem, vet ju inte ens säkert om dom är inavlade, dessutom behöver dom inte ha några lidande problem.

#15 nej. men jag har inte tid för de. och inte plats häller. Och desutom fins det jätte många kaniner ute som söker hem…
20 årig djurgalen moder*
#16, avliva inte ungarna bara för att du inte har tid. Det är bättre och ge dom till en djuraffär, där finns det chans att dom får ett hem. Men om det är inavel så ska du avliva, tycker jag. Om dom inte redan är döda vill säga.

Ni som säger att hon ska ge ungarna till djuraffär. Isof måste hon ju göra det innan honan föder. För annars måste hon ju ändå ha ungarna i 7-8veckor.
Jag tycker att du ska avliva iaf. Det finns redan tillräckligt med kaniner som söker hem.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Jag tycker absolut inte hon ska avliva friska ungar.
Tycker absolut att du gör rätt i att avliva. Ge dom inte till en djuraffär som vissa nämner.
- Mvh Emma
Själv tkr jag att du ska avliva. Om du inte har tid, så är det väl ingen idé ? Dessutom är det ju inte riktigt dina kaniner, eller jo men dom bara gav dem till dig. Jag tkr du gör heelt rätt !
Not your mom, not your milk.