Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 483 ggr
Miiah
0

Pepp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft sån otur gällande min uppfödning,
jag köpte en hona i tron om att hon var social och så
men när jag fick hem henne visade det sig att hon var oerhört
rädd och skygg och blivit misskött. Sen så dog min första kull
och honan en dag efteråt.. Så jag hade tankarna på att sälja exakt allting, men nu efter några dagar har jag kommit på bättre tankar.
Jag kände mig så oerhört taskig mot alla de som stått så länge på kölistan och så händer allt detta men nu förstår jag ju att det inte är mitt fel men det kändes så då.
Men nu har jag peppat upp mig själv, för hur ska jag kunna sälja min älskade kanin? hur ska jag kunna vara utan kaniner överhuvudtaget? nej usch det går inte.

Med detta inlägget ville jag bara säga att jag ger inte upp trots min dåliga start för uppfödning är något jag verkligen vill, det är en av mina drömmar och sina drömmar ska man inte ge upp. Bara man vill det tillräckligt mycket så går det!
Tusenskönas Kaniner är inte slut - jag fortsätter!
&Jag hoppas att ni tycker det är bra eller något ;d
Och att ni (från KIF iallafall) som stod på kölistan "förlåter" mig eller vad man ska säga O.o

thexclub
0

Bra att du inte ger upp! Fortsätt kämpa, det kommer säkert gå bättre i framtiden :)

the vanity, it becomes insanity

Zvintos
0

Keep on going girl! ^^
Det är bästa sättet att hantera sådana motgångar, att fortsätta.
Man får tyvärr alltid räkna med motgångar.
Men ofta brukar det ju gå bra, och det är det man ska fokusera på.
Det som faktiskt har gått bra.

Miiah
0

Tack alla :) Ni är fantastiska. ^^
#2, det har du helt rätt i! När något dåligt händer kommer där alltid något bra utav det :)

Zvintos
0

#3: Precis! =)
Finns ju ett ordspråk som lyder: Finns inget ont, som inte för något gott med sig.

kastanjen
0

JAG tror på dig Mia!!!! Du har fått en jobbig start men det kommer att vända, förstår att det känns jobbigt nu men när du sitter där med små nyfödda korvar inser du att det var värt det Kyss Förstår precis hur du känner, har kännt så själv tidigare men sen inser man att hur skulle man kunna sälja dem… det finns ju ingen möjlighet …

Bra att du peppat upp dig själv annars kommer jag och ger dig en spark i rö… Cool

Miiah
0

#5, åh men du är ju bara för underbar :)

emmsaaan
0

Du får inte ge upp, det kommer bli så bra <3

sofijans
0

jag och två kompisar tänkte starta en uppfödning av frassar, vi hade byggt en jättefin tvåfackare och mycket stora hagar och mycket burar. Vi hade all tid som behövdes. Lisa och Kajsa (Lisa & Kajsa = mina två kompisar) ägde tillsammans en hona, Nina. Och en kastrerad hane, Dexter. Och en avkomma från Nina och Dexter , Clara.

Då var det ända som saknades en hane som vi skulle para med Nina och ev Clara. Jag köpte då en hane som var jättefin, döpte honom till Fridolf. Men sen visade det sig att Fridolf och Nina hade samma föräldrar. Då gick våra planer i crash eftersom vi inte kunde para Fridolf med varken Nina eller Clara, eftersom han var morbror till Clara och bror till Nina. Så om vi ska börja om på "nytt" och starta uppfödningen måste antingen jag skaffa en till hane som vi kan para Clara & Nina med, eller så måste lisa eller kajsa skaffa en till hona som vi kan para Fridolf med. Men jag har inte plats för två fullvuxna frasse hanar, Och ingen av mina kompisar får skaffa en till frasse hona. Det vore ju bäst om jag kunde köpa en till hane, men det har jag inte tid för just nu. Om allt går bra i 7an och det inte är så tufft med läxor så kanske jag kan köpa en till hane, då kanske vi kan starta den efterlängtade uppfödningen till våran 2009. Men jag har inte plats & tid för mer än två kaniner så det fungerar helt enkelt inte för mig. 

Men för dej så är det bara och försöka fortsätta igen :) Om du nu har tid, plats och vilja att fortsätta med uppfödningen så ser jag ingen orsak att ge upp.

(mohahaha, jag låter som en 80åring när jag skriver.)